کد خبر ۴۹۷۴۴ انتشار : ۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
مدیرکل اوقاف استان قم:

وقف کاملترین نوع صدقه است

وقف کامل‌ترین نوع صدقه است، هم واقف را در طول تاریخ بهره‌مند می‌کند و هم نفع دنیایی برای جامعه دارد.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم ، مدیرکل اوقاف استان قم در همایش «یاوران وقف» که در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) نخستین واقف در اسلام محسوب می‌شوند و این سنت نبوی همچنان پابرجاست.

وی افزود: امام خمینی(ره) در دوران معاصر، بزرگ احیاگر وقف بودند و سبب شدند در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد توسعه روزافزون این اقدام نیکوکارانه باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه دهه گرامیداشت وقف، فرصتی مناسب برای تحلیل این پدیده انسان‌ساز و ماندگار است گفت: آیات متعددی در قرآن کریم پیرامون اهمیت صدقه و صدقه جاریه وجود دارد که تفسیر آنها، اوج خودسازی واقف را ترسیم می‌کند و از سوی دیگر، برکاتی که در دنیا و آخرت بر موقوفات مترتب هستند را نمایان می‌سازد.

وی ادامه داد: وقف کامل‌ترین نوع صدقه است، هم واقف را در طول تاریخ بهره‌مند می‌کند و هم نفع دنیایی برای جامعه دارد.

حسینی مقدم با اشاره به تاریخ واقفان ایران زمین عنوان کرد: بهترین موقوفات در سطح جهانی، توسط علما و اندیشمندان دنیای اسلام به ویژه فقها وقف شده و آنها با حمایت خیرین، بهترین مدارس و بناهای مذهبی و دینی را تأسیس کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به سفر نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف به قم و دیدار با مراجع تقلید و علمای حوزوی گفت: این بزرگواران عنایت و تأکید فراوانی بر وقف علمی و وقف برای توسعه مراکز حوزوی داشتند؛ امیدواریم با حمایت واقفین و خیرین شاهد ترویج هر چه بهتر این سنت حسنه باشیم.

وی تصریح کرد: وقف عاملی برای آبادانی بقاع متبرکه امامزادگان به عنوان سرمایه‌های معنوی و فرهنگی جامعه اسلامی به شمار می‌رود، مراکزی نورانی که به فرموده رهبر معظم انقلاب باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com