کد خبر ۴۹۷۵۰ انتشار : ۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۷
آیت‌الله اعرافی:

شکست داعش پیروزی حق بر باطل بود/ تأکید بر همبستگی امت اسلامی

قم - امام جمعه قم، شکست گروه تکفیری داعش را پیروزی حق بر باطل دانست و گفت: دشمنان و سعودی‌ها می‌خواستند گفتمان انقلاب اسلامی را با ایجاد داعش مهار کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به نابودی داعش گفت: شکست داعش، پیروزی حق بر باطل بود؛ دشمنان و سعودی‌ها می‌خواستند گفتمان انقلاب اسلامی را با ایجاد داعش مهار کنند که البته شکست خوردند.

وی افزود: دشمنان قصد داشتند با ایجاد داعش، اسلام هراسی و ایران هراسی در دنیا ایجاد کنند و به نام جنگ شیعه و سنی، اسرائیل را در امنیت قرار دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: تکفیری‌ها قصد داشتند طرح خاورمیانه جدید که طرح استکبار جهانی بود را اجرایی کنند و به همین دلیل تلاش کردند تا عراق را تجزیه کنند، اما به فضل الهی در رسیدن به اهداف خود شکست خوردند.

وی با تأکید بر اینکه سعودی‌های با بی‌حیایی و یاوه‌گویی‌های خود از داعش حمایت کردند، اظهار کرد: سعودی‌ها حامی و پشتیبان مادی و معنوی تکفیری‌ها هستند، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت، جبهه مقاومت را هدایت کردند و دشمنان در رسیدن به همه اهداف خود شکست خوردند و بدون تردید در آینده نیز این شکست‌ها ادامه خواهد داشت.

همه باید حقوق وقف را رعایت کنند

آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به هفته وقف گفت: وقف یک معامله ابدی با خدا است و اثری ماندگار دارد؛ اگر فرهنگ وقف در جامعه و میان مسلمانان نهادینه شود، بسیاری از مشکلات مانند ازدواج جوانان حل می‌شود.

وی با تأکید بر رعایت حقوق وقف، خاطرنشان کرد: در اولویت‌های وقف باید همه مردم و دستگاه‌ها دقت داشته باشند و حقوق وقف را رعایت کنند.

امام جمعه قم با اشاره به هفته وحدت تصریح کرد: هفته وحدت، نماد همبستگی امت اسلامی است و همه بزرگان و مراجع شیعه بر اخوت و همبستگی امت اسلامی به منظور رسیدن به اهداف والای اسلامی تأکید دارند.

روح بسیج در اسلام ریشه دارد

وی با اشاره به هفته بسیج و با بیان اینکه روح بسیج در اسلام ریشه دارد، گفت: بسیج نماد هوشمندی، شجاعت و ایثار برای رسیدن به آرمان‌های بزرگ و خدمت به مردم است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: بسیج در دفاع مقدس معجزه‌های زیادی آفرید و کشور را نجات داد؛ بسیج منشأ تشکیل مقاومت اسلامی شد و امروزه قدرت‌های دنیا از نیروهای مقاومت می‌ترسند.

شرایط ازدواج جوانان فراهم شود

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: یکی از اصولی که در اسلام به آن تأکید شده است، فراهم کردن زمینه و شرایط مناسب، برای ازدواج جوانان است.

وی با اشاره به آیه « تَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی» ادامه داد: جامعه اسلامی باید از روحیه مهربانی برخوردار باشد و همه مردم باید به کمک یکدیگر بشتابند؛ تمام مردم جامعه در ازدواج به موقع جوانان و شکل‌گیری خانواده‌ها مسئول هستند و هرکس به توان و بضاعت خود باید در این زمینه کمک کند.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: جامعه، حاکمیت و خانواده در مهیا کردن شرایط ازدواج جوانان مسئول هستند و هرکس باید نسبت به توان خود در تسهیل شرایط ازدواج جوانان تلاش کند.

وی افزود: در جامعه اسلامی همه مردم در برابر خوبی، نیکی و سعادت جامعه وظیفه دارند و یکی از نمادهای فراهم کردن زمینه ازدواج، وساطت است البته وساطت اصول و قواعدی دارد که باید رعایت شود.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه در مشاوره باید صلح و دوستی در خانواده اصل باشد اظهار کرد: در جامعه اسلامی همه آحاد باید در راستای تشکیل خانواده تلاش کنند و جایگاه خانواده را برای مردم و به ویژه جوانان تبیین کنند.

آیت الله اعرافی افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر، فرهنگ تشکیل خانواده تحت تأثیر فرهنگ غربی قرار گرفته است و جوانان به ازدواج به موقع توجه نمی‌کنند بنابراین تمام مردم جامعه باید دست در دست هم دهند و شرایط ازدواج جوانان را فراهم کنند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com