کد خبر ۴۹۷۵۳ انتشار : ۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۴
آیت الله اعرافی:

مستکبران با داعش سازی در صدد مهارکردن انقلاب اسلامی بودند/ امت اسلام با هوشیاری مانع از توطئه های بعدی استکبار شود

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که مستکبران با داعش سازی در صدد مهارکردن انقلاب اسلامی بودند، گفت: امروز به فضل الهی با تلاش نیروهای مقاومت، این محور آمریکایی، اسرائیلی و سعودی شکست سختی را تجربه کرد.

به گزارش پایگاه اطلع رسانی خبر قم ، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع)، مناسب های ربیع الاول را گرامی داشت.

وی با اشاره به اهمیت وقف در اسلام افزود: وقف یه معامله جاوید با خداوند است و انسان واقف با خدا معامله ای ابدی می کند و اثری ماندگار از خود باقی می گذارد که سبب افزایش میزان اعمال او می شود، اگر فرهنگ وقف به درستی انجام شود می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل و فصل کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که وقف یکی پدیده بشری عام انسانی است و در همه جا وجود دارد، اظهار داشت: بسیاری از کارهای مهم با موقوفات انجام می گیرد اما در منطق اسلام وقف یک پدیده الهی و دارای قوانین، اخلاق و فقه مهم است که از مصادیق مهم همیاری اجتماعی و معامله با خدا محسوب می شود که باید مهم شمرده شود.

وی ادامه داد: در اداره و  تنظیم وقف و اولویت های آن نکات مهمی وجود دارد که مردم و مسؤولان باید توجه کنند؛ حقوق وقف نیز باید مهم شمرده شود چرا که موقوفات جهات مصرف دارند که باید با دقت به آن ها عمل کرد، فرهنگ وقف باید رو به پیشرفت باشد و موقوفات کارهای مهمی را در جامعه رقم بزند،  مسائلی مهمی مانند ازدواج، خانواده، اداره حوزه ها، مدارس و دانشگاه ها از مسائلی است که باید در ارتباط با وقف باشد.

آیت الله اعرافی با تبریک میلاد پیامبر اسلام و گرامیداشت هفته وحدت، ابراز داشت:  ضمن این که پیرو مذهب مترقی و افتخار آمیز تشیع هستیم اما همواره بزرگان و مراجع همانند امام راحل و رهبر انقلاب بر اخوت عامه اسلامی، همبستگی امت اسلام و دست به دست هم دادن برای احیای تمدن اسلامی تأکید کردند.

وی عنوان کرد: باید از اختلافات بی حاصل عبور کنیم و راه همزیستی درست و در کنار هم بودن برای اهداف بلند را مورد توجه قرار دهیم، پیام انقلاب اسلامی، قم، حوزه و بزرگان دین پیام وحدت و انسجام امت اسلامی است که این مقوله باید از سوی نخبگان امت اسلام بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه قم آغاز هفته بسیج را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: بسیج نماد هوشمندی، آگاهی، شجاعت، رشادت، مقاومت در راه خدا، ایثار و گذشت برای آرمان های بزرگ و خدمت به خلق خدا است، روح بسیج در تاریخ اسلام ریشه دار است، باید بسیج را گرامی بداریم، تجربه بسیج در انقلاب اسلامی معجزه ها آفرید و کشور را نجات داد، امروز شاهد مقاومت اسلامی و جبهه های پولادین بسیج در امت اسلام هستیم که ابرقدرت ها را به وحشت انداخته است، باید بسیج را تقویت کرد و حضور بسیج در همه عرصه ها امری مهم است.

وی پیروزی جبهه مقاومت بر جریان تکفیری و تروریستی را تبریک گفت و اضافه کرد: این پیروزی پدیده مبارکی بود که باید آن  را مهم شمرد و تحلیل کرد و از آن درس ها برای آینده امت اسلام گرفت، مستکبران به ویژه آمریکایی ها و صهیونیست ها و همچنین ایادی سعودی آن ها اهداف شومی را در دهه اخیر دنبال می کردند.

آیت الله اعرافی با بیان این که مستکبران با داعش سازی در صدد مهارکردن انقلاب اسلامی بودند، گفت: دشمن برای مهارکردن موج انقلاب اسلامی یک بدیل قلابی ایجاد کرد تا بر انقلاب غلبه پیدا کنند، دشمن یک حرکت تروریستی، تند و بی منطق در برابر انقلاب ساخت تا اسلام هراسی، ایران هراسی و انقلاب هراسی را رواج دهد.

وی افزود: دشمنان در صدد این بودند که با اختلاف افکنی مذهبی و تضعیف گفتمان وحدت اسلامی جنگ افروزی کنند و به نام جنگ شیعه و سنی عالم اسلام را در فتنه ای عظیم قرار دهند، از دیگر اهداف دشمن این بود که برای اسرائیل و مزدوران آمریکایی در منطقه حلقه امنیتی ایجاد کرده و جریان مقاومت را تضعیف کنند، زمینه های بسیاری برای تجزیه کشورها از جمله عراق ایجاد شد.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که جریان تروریستی و تکفیری خسارت های بسیاری به امت اسلام وارد کرد، اظهار داشت: ذهن بسیاری از افراد نسبت به اسلام بدبین شد که باید با فعالیت های درست اصلاح شود، پشتوانه جریان داعش و تکفیری آمریکایی ها، صهیونیست ها و سعودی ها بودند.

وی ادامه داد: پشتوانه علمی، فرهنگی، مادی و اقتصادی تروریست ها از سوی استکبار جهانی بود، امروز به فضل الهی این محور آمریکایی، اسرائیلی و سعودی شکست سختی را تجربه کرده و می بینیم که در تجزیه عراق، سوریه، خلع سلاح مقاومت، مهار یمن و بحرین و لبنان، ایجاد جنگ مذهبی و اهداف دیگر شکست خورده است و این شکست پی در پی آن ها تا آخر تعقیب خواهد کرد.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: باید شکرگزار خداوند متعال و قدردان اولیای الهی و حضرت ولی عصر(عج) باشیم، رهبر معظم انقلاب با درایت و هوشمندی جریان جبهه مقاومت را هدایت کردند که باید سپاسگزار باشیم، باید از مرجعیت، حزب الله، حشدالشعبی، فاطمیون، زینبیون، سپاه قدس و دولت های سوریه و عراق و مجاهدان تقدیر کرد.

وی عنوان کرد: این پیروزی ها نماد رشادت بسیجیان است که به یاری خدا ادامه پیدا می کند، البته در ادامه همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید هوشیار باشیم و توطئه های جدید دشمن را تعقیب کنیم و مانع از فتنه های جدید آن ها شویم، همین روزها سعودی ها با یاوه گویی ها و بی حیایی خود مرزهای اخوت اسلامی را کنار گذاشتند و این به دلیل شکست های متعدد آنان است و ان شاء الله این شکست ها آن ها را از پا در خواهد آورد.

امام جمعه قم در پایان با اشاره به مشکلات زلزله زدگان استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: باید از مردم و همه کسانی که کمک کردند تشکر کنیم، این کمک ها باید استمرار پیدا کند، حضور دانشجویان، حوزویان و بسیجیان از سراسر کشور برای خدمت رسانی در غرب کشور چشم گیر است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با کرامت و عنایت در منطقه آسیب دیده حضور پیدا کردند و دستورات لازم را صادر فرمودند، مسؤولان و ملت باید در کمک به مردم کرمانشاه تلاش کنند، با توجه به وضعیت آب و هوا باید به داد مردم زلزله زده رسید.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com