کد خبر ۴۹۷۵۷ انتشار : ۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۱

دیدار «محقق» با مهاجرین و علمای افغانستانی مقیم قم

«محمد محقق» امروز جمعه در جمع مردم ولایت سرپل افغانستان مقیم قم حضور یافت و با آنها دیدار کرد. 

دیدار «مححقق» با مهاجرین و علمای افغانستانی مقیم قمبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد محقق» امروز جمعه در جمع مردم ولایت سرپل افغانستان مقیم قم با اشاره به کمک های دشمنان اسلام به داعش و اظهار کرد: این گروه تروریستی یک و نیم سال پیش در افغانستان ظهور کرد و علیه کل مردم این کشور به ویژه در تجمعات مذهبی مردم شیعه اقداماتی را انجام داد. 

وی ادامه داد: آنها 10 عملیات تروریستی در مجامع مدنی و مساجد داشتند که بیش از 1000 تن شهید و زخمی شدند. 

وی با اشاره به شرایط کشور افغانستان گفت: دوران جهاد و دوران مقاومت با همه مشکلات سپری شد اما دست های پیدا و پنهان دشمنان اسلام و استکبار عالم از کسانی که علیه مسلمانان خشنونت می کنند حمایت می نمایند. 

رهبر حزب وحدت اسلامی مردمی افغانستان در ادامه گفت: خوشحالم در سفر به ایران فرصتی شد تا برای زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) و دیدار با مهاجران افغان در شهر مقدس قم حاضر شوم. 

وی افزود: علاقه داشتم سفری به ولایت های دیگر ایران هم داشته باشیم اما به دلیل محدودیت وقت به نمایندگی از همه مهاجران عزیز در ایران، قم را انتخاب کردیم تا حرف دلمان را به شما بگوییم و گفتنی های شما را بشنویم. 

وی در پایان از استقبال مقامات محلی جمهوری اسلامی در قم و میهمان نوازی آنان تشکر کرد. 

رضا سیار، فرماندار قم صبح امروز در محل عوارضی آزاد راه قم تهران از معاون ریاست اجرائی دولت افغانستان و هیات همراه استقبال کرد. 

محمد محقق قرار است با قربانعلی محقق کابلی و علی موحدی نجفی از علمای کشور افغانستان مقیم قم دیدار و گفتگو کند. 

دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و رئیس جامعه المصطفی العالمیه و شرکت و سخنرانی در گردهمایی بررسی آخرین تحولات سیاسی افغانستان از دیگر برنامه های محمد محقق در سفر به قم می باشد. 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com