کد خبر ۴۹۷۷۲ انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۸

بالاترین سهم تسهیلات اشتغالزایی روستایی به کدام استان می‌رسد؟

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت: بالاترین سهم تسهیلات اشتغالزایی روستایی با 5.4 درصد به استان سیستان و بلوچستان و پائین ترین درصد به جهت داشتن کمترین جمعیت روستایی مربوط به استان قم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید ابوالفضل رضوی در مصاحبه با رادیو ضمن اشاره به تصویب آئین نامه اجرایی پرداخت 11 هزار میلیارد تومان وام از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی در هیئت دولت افزود: بر اساس این آئین نامه سهم هر استان و همینطور حوزه های فعالیت مرتبط از این میزان تسهیلات مشخص شده است.

وی اظهارداشت: توزیع تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر مبتنی بر سه فاکتور از قبیل نسبت معکوس درآمد خانوار روستایی، جمعیت روستایی و تعداد بیکار روستایی هر استان در سطح کشور بوده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: بالاترین سهم تسهیلات اشتغال روستایی با 5.4 درصد به استان سیستان و بلوچستان و پائین ترین درصد به جهت داشتن کمترین جمعیت روستایی مربوط به استان قم است.

وی افزود: این وام برای اشتغالزایی روستایی و عشایری به حوزه های کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری، پوشاک، صنایع فرآوری معدنی و مواردی از این دست پرداخت می‌شود.

رضوی اضافه کرد: بالاترین سهم تسهیلات اشتغال روستایی در بین این حوزه ها با 45 درصد به بخش کشاورزی تعلق گرفته است.

وی گفت: نرخ سود این تسهیلات برای مناطق روستایی و عشایر مرزنشین چهار و برای بقیه روستائیان و عشایر کشور شش درصد است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: کارمزد این وام به جهت پرداخت سرمایه در گردش در شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت 10 درصد است.

وی افزود: وام اشتغال روستائیان و عشایر از طریق بانک های عامل کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک، صندوق کشاورزی و صندوق کار آفرینی امید پرداخت خواهد شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com