کد خبر ۴۹۸۱۷ انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۷

خبرهای کوتاه از شهرستان قروه

سنندج - ایرنا - برگزاری یادواره شهدا، گرامیداشت هفته بسیج در دانشگاه پیام نور و اعزام پنجمین کاروان مددجویان کمیته امداد امام(ه) قروه به مشهد مقدس عناوین خبرهای کوتاه شهرستان قروه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار ایرنا مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قروه در یادواره شهداء در آقبلاق گفت: بسیج برآمده از ملت و در کنار مردم، محور وحدت است.
حجت الاسلام مهدی شفیع خانی افزود: بسیج با پرهیز از حزب‌ گرایی و حاشیه موجب می‌شود انقلاب اسلامی بتواند به این پشتوانه عظیم مردمی تکیه کند.
وی با اشاره به اینکه همه ملت بزرگ ایران اسلامی اعم از زن و مرد، پیر و جوان بسیجی و سپاهی هستند، اظهار کرد: هر کس نسبت به اسلام، ارزش های اسلامی و اخلاقی، حفظ نظام جمهوری اسلامی، راه شهداء عقیده داشته باشد و دغدغه حفظ آن را داشته باشد بسیجی است.
به گفته وی تفکر بسیجی ایران عامل شکست ناپذیری در برابر دشمنان است و بسیجیان در همه عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی ورود پیدا می کنند و حاضر است.
حجت الاسلام شفیع خانی ادامه داد: سربلندی ایران اسلامی همیشه مرهون توجه و اعتماد مردم به امام و رهبری، توجه به ارزش‌های اسلامی و همدلی و همصدایی در پرتو بسیج بوده است.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قروه با اشاره به اینکه اگر روحیه بسیجی خود را حفظ کنیم کسی نمی‌تواند کوچک‌ترین حرکتی علیه کشور انجام دهد گفت: امروز بسیج در سوریه، عراق، یمن، لبنان هم راه‌اندازی شده است و بدون روحیه بسیجی این مقاومت‌ها ممکن نیست.

**روحیه بسیجی پیشرقت جامعه و شکوفایی استعدادها را به دنبال دارد
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه در مراسم گرامیداشت هفته بسیج در دانشگاه پیام نور واحد قروه گفت: این روحیه بسیجی است که پیشرفت و ترقی جامعه و شکوفایی استعداد ها را به دنبال دارد و دانشجوی دارای چنین روحیه ای می تواند برای جامعه خود سربلندی را به ارمغان بیاورد.
سرهنگ سعید شعبانی افزود: تنها راه نجات کشور در تمامی زمینه ها نیازمند تفکر و روحیه بسیجی است و امروز روحیه بسیجی و روحیه ایثار و شهادت باید بیش از پیش در مدارس و دانشگاه های کشور ترویج داده شود.
وی ادامه داد: دانشجویان ما باید با اقدام و عمل انقلابی به دنبال آن باشند که کشور را به بالاترین درجه های علمی و پژوهشی در جهان برسانند.
سرهنگ شعبانی اظهار کرد: روحیه بسیجی به گونه ای است که داعش را سرنگون می کند و تار و پود گروهکی تکفیری تروریستی را که از سوی استکبار جهانی حمایت می شود از بین می برد.
وی ادامه داد: بسیاری از تحلیلگران سیاسی کمترین عمر داعش را 30 سال عنوان می نمودند و انتظار داشتند تا این گروهک تکفیری حکومت خود را تشکیل دهد و بتواند به قتل و غارت خود ادامه دهد اما رزمندگان اسلام، تیپ فاطمیون، تیپ زینبیون ، مردمان بسیجی عراق و سوریه و مدافعان حرم بودند که با روحیه بسیجی تمامی معادلات استکبار جهانی را بر هم زدند.
سرهنگ شعبانی با اشاره به فرهنگ و روحیه بسیجی در جهان در حال گسترش است، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر تفکر بسیجی به عنوان نسخه شفابخش در برابر استکبار جهانی ایستاده است و ملت‌ها برای نجات از زورگویی‌های مستکبرین و ایستادگی در برابر برنامه‌های شوم فتنه گران جهانی، باید از فرهنگ بسیج الگو بگیرند.
در پایان این مراسم نیز از دانشجویان بسیجی تقدیر کردند.
**اعزام پنجمین کاروان مددجویان کمیته امداد امام(ه) قروه به مشهد مقدس
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قروه گفت: به مناسبت هفته بسیج پنجمین کاروان مددجویان بسیجی کمیته امداد امام راحل شهرستان قروه در قالب 76 مددجو به مشهد مقدس اعزام شدند.
اسماعیل صادقی افزود: در سال جاری تاکنون 680مددجو در قالب برنامه فرهنگی به مشهد، کربلا و قم اعزام شده‌اند که از این تعداد 120 نفر به قم، 104 نفر کربلا و مابقی به مشهد مقدس اعزام شدند.
به گفته وی سرانه اعزام هر زائر به مشهد مقدس پنج میلیون ریال، سرانه هر زائر کربلای معلی 10 میلیون ریال و برای قم سرانه هر زائر 2 میلیون ریال است.
صادقی با بیان اینکه اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی یکی از مهم ترین برنامه های فرهنگی کمیته امداد است، گفت: یکی از برنامه های کمیته امداد فراهم آوردن شرایط اعزام مددجویان برای زیارت عتبات عالیات است که در این سفر مددجویانی که تاکنون به سفر زیارتی اعزام نشده اند در اولویت اعزام هستند.
7345/6108
خبرنگار: سارا صالحی** انتشار: امید بهمنی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com