کد خبر ۴۹۸۳۱ انتشار : ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۴
مدیرکل کمیته امداد استان قم اعلام کرد

کمک بیش از 8 میلیارد ریالی شهروندان قمی به زلزله‌زدگان مناطق غرب کشور

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم از جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی شهروندان برای زلزله‌زدگان مناطق غرب کشور خبر داد که ارزش ریالی آن بیش از 8 میلیارد ریال است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، اکبر میرشکار در حاشیه ارسال کمک‌های جمع‌آوری‌شده توسط کمیته امداد قم به زلزله‌زدگان مناطق غرب کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام آمادگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم برای کمک به زلزله‌زدگان اظهار داشت: از همان ساعات اولیه وقوع زلزله اطلاع‌رسانی‌های لازم برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی شهروندان صورت گرفت.

وی با اشاره به ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی شهروندان به مناطق زلزله‌زده طی چند روز گذشته گفت: با اطلاع رسانی‌های صورت گرفته این کمک‌ها از سوی شهروندان جمع‌آوری و در قالب چند کامیون به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم تفکیک و بسته‌بندی اقلام جمع‌آوری‌شده را مورد اشاره قرار داد و افزود: این کمک‌ها شامل البسه، پتو، لوازم بهداشتی و مواد غذایی بود که دارای ارزش ریالی 650 میلیون تومان هستند، همچنین شهروندان قمی مبلغ 228 میلیون تومان هم به‌صورت نقدی به زلزله‌زدگان کمک کرده‌اند.

میرشکار با اشاره به تفکیک و بسته‌بندی کالاهای غیر نقدی جمع‌آوری‌شده و ارسال آن‌ها به مناطق زلزله‌زده تصریح کرد: این اقلام در کمترین زمان ممکن در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

وی ابراز کرد: در زلزله کرمانشاه 5 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد مسکن خود را از دست‌داده‌اند، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد تا کمیته امداد استان قم مسکن 200 خانوار تحت پوشش را تأمین کند که برای این کار اعتباری بالغ‌بر 5 میلیارد تومان موردنیاز است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com