کد خبر ۴۹۹۲۷ انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۴
مسئول قرارگاه خدمات رسانی سپاه علی بن ابیطالب قم در سرپل ذهاب؛

اعزام 120 نیرو از سپاه استان قم به مناطق زلزله زده کرمانشاه/ خدمات بسیجیان به زلزله زدگان استان کرمانشاه قابل توصیف نیست

سرهنگ یوسف حاجیلو گفت: سپاه استان قم 120 نفر نیرو و تعدادی ماشین آلات سبک و سنگین شامل 32 دستگاه نیسان جهت تودیع اقلام، 2 دستگاه بیل مکانیکی، 2 دستگاه بابکت، 1 دستگاه لودر و 2 دستگاه کمپرسی جهت خدمت رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه به این منطقه اعزام کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ یوسف حاجیلو مسئول قرارگاه خدمات رسانی و سازندگی سپاه علی بن ابیطالب قم در سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار قم فردا، در خصوص خدمات این قرارگاه به زلزله زدگان کرمانشاه اظهار داشت: قرارگاه خدمات رسانی و سازندگی سپاه استان قم در حال حاضر در دهستان سرقلعه از توابع سرپل ذهاب مستقر می باشد.

 وی افزود: این دهستان 14 روستا دارد که از این تعداد 2 روستا به نام های تپه رش و پینه کوه که از توابع دهستان سرقلعه هستند، به طور صد در صد تخریب شده اند.

مسئول قرارگاه خدمات رسانی سپاه علی بن ابیطالب قم در سرپل ذهاب ادامه داد: همچنین دهستان سرقلعه 400 خانوارد دارد که از این تعداد 137 خانوار آن مقیم و به صورت دائم در این منطقه زندگی می کنند و بقیه هم غیر مقیم هستند که برای کشاورزی و ییلاق و قشلاق به این منطقه آمد و شد می کنند.

اعزام 120 نیرو از سپاه استان قم به مناطق زلزله زده کرمانشاه

حاجیلو بیان داشت: سپاه استان قم 120 نفر نیرو و تعدادی ماشین آلات سبک و سنگین شامل 32 دستگاه نیسان جهت تودیع اقلام، 2 دستگاه بیل مکانیکی، 2 دستگاه بابکت، 1 دستگاه لودر و 2 دستگاه کمپرسی جهت خدمت رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه به این منطقه اعزام کرده است.

وی یادآور شد: خدماتی که سپاه استان قم تاکنون در این منطقه انجام داده است شامل احداث سرویس بهداشتی، احداث حمام، استقرار زلزله زدگان در چادر و کانکس، توزیع اقلامی شامل مودغذایی کنسروی و مواد غذایی گرم که در روستاهای این دهستان تهیه می شوند و... می باشد.

مسئول قرارگاه خدمات رسانی سپاه علی بن ابیطالب قم در سرپل ذهاب عنوان داشت: با توجه به اینکه شبکه برق و آب در این روستاها قطع شده بود، نیروهای ما در روزهای اول و دوم حادثه به راه اندازی این شبکه ها و همچنین ایجاد شبکه برق در چادرها و کانکس ها و ایجاد زیرساخت گرمایشی پرداختند.

حاجیلو تصریح کرد: در حال حاضر هم با هماهنگی قرارگاه خاتم الانبیا در حال ایجاد سکو در محل ملک هر شخص جهت استقرار کانکس های 16 متری بر روی آنها ایجاد و در اختیار عزیزان قرار می گیرد.

خدمات بسیجیان به زلزله زدگان استان کرمانشاه قابل توصیف نیست

وی در خصوص خدمات بسیج در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه گفت: بسیج یک نهاد مردمی و انقلابی است که وظیفه آن کمک رسانی، ایجاد امنیت و آسایش برای مردم چه در جبهه های سخت، چه امداد و ... می باشد.

حاجیلو خاطرنشان کرد: در اینجا نیز بسیج در زمینه خدمات رسانی و امدادرسانی به زلزله زدگان نقش بی بدیل خود را ایفا کرده است. به طوری که ما شاهدیم عزیزان بسیجی با لباس روحانیت، متخصص و... در اینجا حضور پیدا کرده و بسیار متواضعانه و شبانه روزی به خدمت رسانی زلزله زدگان می پردازند که خدمات آنها اصلا قابل توصیف و بیان نیست.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com