کد خبر ۴۹۹۳۰ انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۲
در گفتگو با مسئول بسیج مهندسین صنعتی مطرح شد:

طرح پیشنهادی بسیج مهندسین برای خروج صنایع قم از رکود

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان قم با اشاره به آموزش بهینه سازی مصرف انرژی در مساجد بعد از نماز مغرب و عشا، گفت: بسیج مهندسین برای خروج صنایع قم از رکود طرح با عنوان اعزام گروه های جهادی به کارخانجات،واحدهای تولیدی و صنایع برای بررسی مشکلات آنها پیشنهاد داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین نیکوکلام در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به رکود حاکم بر صنایع در کشور ، اظهار داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و برای کمک به صنعت کشور و صنایعی که در این چند سال اخیر دچار رکود شده و نیمه راکد هستند، طرحی را پیش بینی کرده ایم.

وی ادامه داد: بسیجیان و مهندسینی که در زمینه بازار و تجارت، توسعه ، مالی و بانکی و حقوق تخصص دارند را سازماندهی کرده و در غالب تیم های جهادی به شرکت ها ، کارخانه ها ، واحدهای تولیدی و صنایع داخل و خارج استان  اعزام می شوند.

 رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان قم اضافه کرد: در این مراجعه مهندسین و بسیجیان ما مشکلات زیربنایی واحد ها را پایش  و ارزیابی می کنند و در مرحله بعد احیا می شود.

وی افزود: در ارزیابی حل مشکلات توسط بسیج به این نتیجه رسیدیم که نخریدن کالای خارجی و خریدن کالای داخلی که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم هست باید یک فرهنگ شود که در این بخش بسیج مهندسین وارد شد.

طراحی سایت حامیان تولید ملی برای حمایت از تولید داخلی

نیکوکلام با اشاره به اینکه تخصص مهندسین بسیجی در بازار ، تجارت، فروش و نشان های تجاری است، بیان داشت:  در این حوزه بسیج مهندسین وارد شد و سایتی را برای این منظور با نام سایت ملی بازار و یا حامیان تولید ملی طراحی کرده است تا کالاهای داخلی در این سایت به فروش برسد.

وی عنوان داشت: 25 و 26 آذر ماه هم همایش کشوری در قم به میزبانی بسیج مهندسین در بحث کمک به صادارت کالاهای داخلی  برگزار خواهد شد که در این همایش مشکلات بررسی و راهکارهایی ارائه خواهد شد .

آموزش بهینه سازی مصرف انرژی در مساجد بعد از نماز مغرب و عشا

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان قم با اشاره به بحث بهینه سازی مصرف انرژی، خاطرنشان کرد: در بحث اسراف در مصرف آب ، گاز، برق و... آموزش هایی را بعد از نماز مغرب و عشا در مساجد برگزار می کنیم، در این بحث مهندسین ما در مساجد حاضر می شوند و در این بحث با نمازگزاران صحبت می کنند و در ادامه هم خود مسجد را به عنوان نمونه تحلیل انرژی می کند که درانتها هم لامپ های کم مصرف LED به مساجد هدیه داده می شود.

وی گفت: در حال پیگیری طرحی در بحث صنایع هستیم تا ارتباطی بین پایگاه های بسیج و صنایع برقرار شود تا بی واسطه کالاهایی که در انبارهای کارخانجات دپو شده است در پایگاه ها و حوزه ها با کمترین قیمت عرصه شود.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com