کد خبر ۴۹۹۶۲ انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۹
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان:

رمز جاودانگی علمای بزرگ تشیع معامله با پروردگار متعال است

قم ـ ایرنا ـ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: رمز جاودانگی علمای بزرگ تشیع، دور ماندن آنها از مطامع دنیوی و ریاکاری و فقط معامله با پروردگار متعال است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری سه شنبه شب در چهارمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم افزود:بزرگانی همچون امام راحل و علامه طباطبایی(ره) و دیگر علمای شیعه، با توکل و اخلاص و بدون خودنمایی و ریاکاری در میان مردم حضور یافته و جز برای رضایت خداوند گامی برنداشتند.
وی با بیان اینکه انسان باید با وجدان خود خلوت کرده و وظیفه و تکلیف خود در برابر پروردگار را بشناسد و به آن عمل کند، خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی در راه خداوند بسیار فداکاری کرد و با سختی بسیار دوره تفسیر قرآن کریم را در حوزه های علمیه به راه انداخت.
امام جمعه شهر اهواز با اشاره به طرح گسترده اندیشه های انحرافی غربی و شرقی در جامعه و مظلومیت اسلام در پیش از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: علامه طباطبایی در آن بحبوحه خطرناک و فشار مضاعف فکری و عقیدتی بر جوانان، مکتب های غربی و شرقی را به چالش کشیده و مکتب والای اسلام را به اثبات رساند.
وی با بیان اینکه امام راحل احساس کرد که بالاترین امر به معروف و نهی از منکر مبارزه با رژیم ستمشاهی است، گفت: ایشان تکلیف شرعی خود را در مقابله با رژیم سفاک پهلوی می دانست و با همه وجود در این راه ایستادگی کرد تا با توکل به قدرت لایزال الهی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.
سی و ششمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) و چهارمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با حضور آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، آیات تسخیری و مقتدایی، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی و جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و فضلای حوزه های علمیه در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد.
8146 / 6133/ خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور **انتشار- جعفرمسلی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com