کد خبر ۴۹۹۸۶ انتشار : ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۸
آیت‌الله موسوی جزایری:

علامه طباطبایی برتری بی‌بدیل اسلام اصیل را به منصه ظهور رساند

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: علامه طباطبایی با سرمایه ناب حکمت اسلامی ازجمله حکمت ملاصدرا ضعف‌های فلسفی مکاتب غربی و کمونیستی را به‌خوبی ارائه کردند و برتری بی‌همانند اسلام اصیل را به منصه ظهور رساندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در همایش اساتید تفسیر و مبلغان حوزه که در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی افراد بزرگوار هیچ‌وقت فراموش نشده و در یادها می‌مانند، اظهار داشت: خدمتگذاران بسیاری به دنیا آمده و از این دنیا رفته‌اند ولی از این میان، برخی از این خادمان جاودانه هستند و هیچگاه فراموش نمی‌شوند و همگان خود را مدیون آن‌ها می‌دانند که مرحوم امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی ازجمله این بزرگان هستند.

وی با تأکید بر اینکه بزرگانی چون امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی هیچ‌گاه فراموش نخواهند شد، افزود: علامه طباطبایی در آینده‌های دور در کنار بزرگانی چون علامه حلی و علامه مجلسی ماندگار خواهد بود.

امام‌جمعه اهواز رمز ماندگاری بزرگانی چون علامه طباطبایی، علامه حلی و امام خمینی(ره) را معامله با خداوند دانست و عنوان کرد: بزرگانی  مانند علامه طباطبایی و امام خمینی (ره) با خداوند معامله کردند که خداوند هم آنان را عزیز کرد.

وی بابیان اینکه مرحوم علامه طباطبایی به بیان بزرگان علم در فقه و اصولی چیزی از مراجع بزرگی چون آیت‌الله خویی کم نداشتند، تصریح کرد: علامه طباطبایی از اظهار وجود در میان مردم دوری می‌کرد گاهی این‌قدر پارچه عمامه خود را کوچک می‌بست و آن را عوض نمی‌کرد که رنگ آن تغییر می‌کرد.

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه علامه طباطبایی به شکل غریبانه‌ای از نجف به تبریز و از تبریز به قم آمدند، خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی بعد از اینکه به قم آمدند بزرگانی همچون شهید مطهری و آیت‌الله زنجانی ایشان را شناختند و برای حل برخی مشکلات از ایشان خواستند تا خدمت ایشان برسند.

وی بابیان اینکه علامه طباطبایی در قم به دنبال رفع نیازهای جامعه اسلامی و قم بودند، خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی با مشاهده عدم ادای حق در خصوص قرآن کریم سعی کردند که در این زمینه ورود کرده و این خلأ را پر کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه علامه طباطبایی به‌جای اینکه به سمت مرجعیت و رساله عملیه بروند به سمت حل مشکل و نیاز جامعه رفتند، ابراز کرد: علامه طباطبایی با سرمایه ناب حکمت اسلامی ازجمله حکمت ملاصدرا ضعف‌های فلسفی مکاتب غربی و کمونیستی را به‌خوبی ارائه کردند و برتری بی‌همانند اسلام اصیل را به منصه ظهور رساندند.

وی تفسیر المیزان را تفسیری نمونه خواند و بیان کرد: اکنون اگر بخواهیم کتابی قوی و مستند مانند تفسیر المیزان پیدا کنیم چیزی بهتر از آن نخواهیم یافت.

 آیت‌الله موسوی جزایری تصریح کرد: آیت‌الله مکارم شیرازی یکی از یادگاران و تربیت‌شدگان علامه طباطبایی و یکی از مراجع تقلید و مفاخر علمی جهان تشیع است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com