کد خبر ۴۹۹۹۶ انتشار : ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۳
آیت الله مکارم شیرازی:

دولت به جای طرح ورود زنان به ورزشگاه‌ به فکر نان مردم باشد

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان تأکید کرد: دولت به جای نوشتن آیین نامه برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها برای مشکلات مردم و گرانی نان و بیکاری جوانان آیین نامه بنویسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم قم با اشاره به مسئله حضور زنان در میدان‌های ورزشی بیان کرد: قبلاً در دولت قبلی مسئله حضور زنان در ورزشگاه‌ها مطرح و مراجع و رهبر انقلاب نیز مخالفت کردند و حالا دوباره با اینکه این سابقه را می‌دانند باز هم نشسته و برای آن آئین‌نامه تصویب می‌کنند در حالی که مفاسدی در پی دارد.

وی افزود:‌ آیا مشکل مردم این مملکت عدم حضور بانوان در میدان‌های ورزشی است و یا مشکل نان است که زمزمه گرانی آن عنوان شده است و همین که گفتند گران می‌شود و نمی‌شود کافی بود نانواها کار خود را بکنند؛ مشکل مردم، مشکل بانک‌هاست که مردم را بیچاره کرده‌اند و مشکل مردم بافت فرسوده و بیکاری جوانان تحصیل کرده آنان است.

این استاد سطوح عالی حوزه تأکید کرد: برای نان مردم و مشکلات آنان آئین‌نامه بنویسید و متأسفانه با اینکه عواقب آن را می‌دانند باز هم دنبال بیراهه می‌روند.

بدترین مردم چه کسانی هستند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) گفت: ایشان در این روایت گروهی را معرفی می‌کنند که بدترین مردم هستند؛ ایشان فرمودند کسانی که تنها می‌خورند و مانع می‌شوند از اینکه چیزی از عطایایشان به دیگری برسد و کسانی را که زیر دست او هستند اذیت می‌کنند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: «من اکل وحده» معنای فردی و اجتماعی دارد و مصداق کسی است که فقط خود را می‌بیند و بخیل است.

وی تصریح کرد: پیامبر(ص) فرمودند از این گروه بدتر نیز کسانی هستند که تنها زیارت بروند زیرا برخی فقط خودشان به زیارت می‌روند و به فکر دیگران نیستند و از این گروه بدتر کسانی هستند که مردم از شر آنان در امان نیستند و امیدی هم به خیر او ندارند و تا وقتی وارد مجلسی می‌شود مردم از او می‌ترسند.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: بر اساس این روایت، کسانی که دنیا را تحصیل کنند به اینکه دین خود را از دست بدهند و برای رسیدن به دنیا حلال و حرام را مخلوط می‌کنند نیز جزء بدترین مردم هستند.

امام زمان(عج) یکی از حلقه‌های اتصال شیعه و سنی هستند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک آغاز امامت امام زمان(عج) افزود: نکته مهم در این مسئله این است که ما در شرایط فعلی احتیاج به وحدت مسلمین داریم؛ فتنه‌ای در سوریه برپا شده که تقریباً خاموش شده ولی ویرانی‌های آن باقی است و اخیراً نیز فتنه‌ای در لبنان آرام ایجاد کرده‌اند و پشت پرده یک فردی را فریب داده تا این فتنه را شروع کنند بنابراین وحدت لازم است.

آیت الله مکارم شیرازی تأکید کرد: یکی از حلقه‌های اتصال شیعه و سنی وجود مبارک امام مهدی(عج) است که همه مسلمین نیز به آن اعتقاد دارند.

وی بیان کرد: البته ما با اهل سنت در این مسئله تفاوت داریم که امام زمان(عج) متولد شده ولی آنان معتقدند که هنوز متولد نشده ولی در اینکه امام باید ظهور کرده و دنیا را پر از عدل و داد کند تفاوتی با هم نداریم و حتی اهل سنت در مورد تواتر روایات در مورد مهدی(عج) کتاب نوشته‌اند در حالی که تشیع چنین کتابی را ننوشته‌اند.

این مفسر قرآن کریم افزود: اربعین حسینی حلقه اتصال شد و بزرگداشت امام مهدی(ع) هم باید حلقه اتصال میان مسلمین شود و حلقه انفصال و جدایی را رها کنیم زیرا دشمن خاموش ننشسته و نخواهد نشست.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com