کد خبر ۵۰۰۱۷ انتشار : ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۲
آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد

کمیته امداد در راستای حذف فقر در جامعه تلاش کند

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: باید جهت گیری فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) به حذف فقر، جهالت و ظلم در کشور معطوف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی  امروز در دیدار رئیس کمیته امداد خمینی(ره) با اشاره به ضرورت مبارزه با بی عدالتی در کشور اظهار کرد: عدم ظلم و نبود بی عدالتی یکی از مسائل مهم در هر جامعه ای است، بیکاری و فقر با مبانی دینی در یک جامعه اسلامی سازگار نیست.

وی ادامه داد: یکی از رسالت‌های مردم در یک جامعه اسلامی این است به گونه ای در زندگی رفتار کنند که فقر، ظلم و بی عدالتی در جامعه از بین برود، اکنون یکی از مشکلات اساسی کشور فقر و گرانی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: زندگی برای فقرا در کشور با وجود گرانی روز به روز سخت تر می‌شود و مدیران باید برای از بین رفتن فقر و بیکاری در کشور تلاش کنند، یکی از مسائل مورد مذمت در اسلام فقر است و باید برنامه‌ریزی‌ها در کشور اسلامی به گونه ای باشد که دیگر در جامعه فقر نباشد.

آیت‌الله نوری همدانی مساله ولایت را از مسائل مهم در دین دانست و تصریح کرد: پیروی از ولایت اهل‌بیت(ع) و داشتن محبت نسبت به آن‌ها از دستورات خداوند است و هر کسی که در مسیر ولایت اهل‌بیت(ع) گام بردارد، گمراه نخواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مراتب ولایت هدایت و حکومت است، یکی از اهداف حضور اهل‌بیت(ع) در جامعه هدایت مردم است، همچنین واسطه فیض بودن یکی دیگر از مراتب اهل‌بیت(ع) است، خداوند به واسطه ائمه معصومین(ع) به مردم نعمت می‌دهد و بلا را از زمین دفع می‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: حکومت براساس منطق شیعه تنها مختص خداوند است، خدا رهبری جامعه را در یک حکومت الهی به کسانی که خود انتخاب کرده است، واگذار می‌کند، از الطاف بزرگ خداوند به ایران این است که یک نظام سیاسی بر پایه ولایت در ایران برپا شده است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به آثار فقر در یک جامعه اظهار کرد: مشکلات مادی و فقر دلیل بسیاری از معضلات و مشکلات در جامعه است، انسان فقیر حتی در شهر خود هم غریب است و فقر آثار منفی زیادی در جامعه دارد.

وی ادامه داد: گرانی موجب افزایش فقر در یک جامعه می‌شود، برای اینکه فقر در کشور ریشه کن شود، باید به اندازه کافی شغل برای اقشار مختلف مردم ایجاد شود، همچنین حق کشی باطن ظلم است و یکی از چیزهای زشت در یک جامعه وجود ظلم است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: خدمات فراوانی توسط کمیته امداد خمینی(ره) به مردم ارائه شده است، باید جهت گیری فعالیت‌های این کمیته به حذف فقر، جهالت و ظلم در کشور معطوف شود.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com