کد خبر ۵۰۰۶۲ انتشار : ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۸
حجت‌الاسلام قرائتی در قم:

زکات باید در کشور احیا شود

عضو شورای عالی زکات گفت: باید در زمینهٔ زکات از همه عذرخواهی کنیم چرا که این واجب فراموش‌ شده در کشور بوده که باید آن را احیا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن قرائتی پیش از ظهر امروز در پنجمین همایش سراسری زکات که در مجتمع حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: در قرآن کریم صدقات برای هشت زمینه در نظر گرفته‌ شده که بخشی از آن‌ها برای فقرا و مساکین است همچنین برای عاملان و تألیف بین قلب‌ها، در راه ماندگان ورشکستگان و خدمات اجتماعی را در برمی‌گیرد.

وی افزود: اگر زکات احیا شود دین احیا می‌شود و زکات سیمای جامعه اسلامی را در خود نشان می‌دهد و اگر زکات احیا شود مشکلات دیگر جامعه برطرف می‌شود.

عضو شورای عالی زکات عنوان کرد: زکات برای سنجش و ارزیابی واقعی ایمان مردم است و مؤمنان باید برای اثبات واقعی بودن ایمان خود به این فریضه عمل کنند.

قرائتی گفت: زکات تنها واجبی است که 32 بار در قرآن آمده و این تنها موردی است که خداوند به خاطر آن از پیامبر(ص) می‌خواهد که از مردم قدردانی کند.

وی عنوان کرد: طبق آیات قران کریم امت اسلامی در صورتی‌که معصوم و جانشینی برای پیامبر گرامی اسلام نباشد می‌تواند خدشه بر اعتقادات بیاورد اما خداوند با تعیین جانشین و معصوم برای پیامبر گرامی اسلام در مقابل این بهانه مردم ایستاده است.

عضو شورای عالی زکات خاطرنشان کرد: باید در زمینهٔ زکات از همه عذرخواهی کنیم چرا که این واجب فراموش‌ شده در کشور بوده که باید آن را احیا کرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com