کد خبر ۵۰۰۷۳ انتشار : ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۵
عضو جامعه مدرسین حوزه به سخنان مولوی عبدالحمید:

سخنانی که سبب رنجش و ناراحتی افراد زلزله زده شود به دلیل غفلت از تعالیم ارزشمند اسلام است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اظهارات نادرست مولوی عبدالحمید گفت: سخنانی که سبب رنجش و ناراحتی افراد زلزله زده شود به دلیل نپختگی و نسنجیدگی و غفلت از تعالیم ارزشمند اسلام است، این گونه سخن گفتن با منطق قرآن و دین و عقل سازگاری ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله محمود رجبی در گفت و گو با خبرنگار  انقلاب نیوز، با اشاره به اظهارات مولوی عبدالحمید امام جماعت مسجد اهل سنت زاهدان که عامل زلزله در کرمانشاه را گناه مردم دانسته بود، اظهار داشت: از باطن و نیت افراد اطلاع نداریم و با دیدن برخی مظاهر فساد نمی توان این نتیجه را گرفت که همه دچار معصیت شده اند چون این موضوع با منطق دین سازگاری ندارد.

وی با تاکید بر اینکه این نوع قضاوت که بگوییم مصیبت هایی که آمده به دلیل گناه مردم است اشتباه است،افزود: از نظر معارف عوامل مختلفی می تواند در رخداد حوادث وجود داشته باشند ،خداوند قصد دارد گروهی را امتحان کند و اگر صبر را مشاهده کند به مقامات و درجاتی می رسند و گاهی این مشکلات به این دلیل است که مردم متوجه خدا شده و به خدا نزدیک تر شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: حوادث و بلایا می تواند علل مختلفی در فرهنگ دینی داشته باشد و گاهی ممکن است مصیبتی بر اثر گناه باشد ولی اینکه قضاوت کنیم اشتباه است.

قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) گفت: خداوند به بندگان خود رحم و لطف دارد و می خواهد آنها را متوجه کند و گاهی امتحانی می گذارد تا صبر و تحمل و ارتباط با خدا را آزمایش کند،در روایات داریم برخی از مقامات معنوی آخرت جز با تحمل بر مشکلات به دست نمی آید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه ای از قرآن کریم ابراز داشت: بشارت بده به افرادی که به آنها مصیبت وارد شده است چون از سوی خدا درودهایی به آنها فرستاده می شود و در آیات دیگر آمده که ما شما را با نفس جان می آزماییم.

آیت الله  رجبی تصریح کرد: این گونه سخن گفتن با منطق قرآن و دین و عقل سازگاری ندارد و اینکه درباره جمعیت زیادی قضاوت کنیم چون عالم به نیت افراد نیستیم کار بیوده و نادرستی است، در دین اسلام آمده وقتی افرادی دچار مصیبتی می شوند از آنها دلجویی کرده و تسلی خاطر شویم ولی سخنانی که سبب رنج بیشتر می شود در منطق عقل و انسانیست پذیرفته نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: باید کاری تا مشکلات افراد مصیبت زده کاهش پیدا کند آن هم در جامعه ای که مسلمان هستند و در مجموع گفتن سخنانی که سبب رنجش و ناراحتی افراد زلزله زده شود به دلیل نپختگی و نسنجیدگی و غفلت از تعالیم ارزشمند اسلام است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com