کد خبر ۵۰۱۳۱ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۹
استاندار یزد:

سرمایه گذار درگیر چرخه پیچیده اداری نشود/تمرکز بر کار تحصیلکردگان

یزد ـ استاندار یزد با تاکید بر اینکه جذب سرمایه گذاری، استراتژی اقتصادی استان یزد است، گفت: سرمایه گذار نباید درگیر چرخه پیچیده اداری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، محمود زمانی قمی در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان در اتاق بازرگانی یزد با بیان اینکه حل مشکلات صنعت استان یزد نیازمند وفاق و همدلی است، اظهار داشت: استان یزد مملو از امتیاز و مزیت، هم در حوزه جغرافیایی و هم در زمینه نیروی انسانی است.

وی بیان کرد: در حوزه صنعت و تولید که تولیدکنندگان تلاش می کنند بخشی از تولیدات خود را در خارج از کشور عرضه کنند، مشکلات بسیاری است که این مشکلات باید یکی پس از دیگری حل شود.

زمانی قمی با اشاره به اینکه مدام نباید به گذشته و مشکلات آن پرداخته شود، افزود: باید هر چه در شکل گیری این شرایط اثرگذار بوده، بگذاریم و بگذریم و برای مشکلات امروز، چاره اندیشی کنیم.

استاندار یزد تاکید کرد: همه دستگاه ها باید سیاست های اقتصادی که در استانداری تعیین می شود را اجرا کنند و بر اساس این سیاست ها و برنامه ریزی ها باید به سراغ افرادی برویم که در حوزه صنعت آسیب دیده اند تا مشکلات آنها را حل و فصل کنیم.

زمانی قمی تصریح کرد: مطلق گویی و درشت گویی مانع واقعیت گرایی است بنابراین برای رفع مشکلات باید مشکل را ببینیم و با فکر و اندیشه آن را حل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واحدهای نیمه تمام صنعتی استان یزد اظهار داشت: باید به طور ویژه به واحدهایی که اشتغالزایی بیشتری خواهند داشت، توجه جدی تری شود و تکمیل آنها در اولویت قرار گیرد.

زمانی قمی عنوان کرد: اگر ۲۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی داشته باشیم که به فرض ۱۵ هزار شغل ایجاد می کنن، آنهایی که اشتغالزایی بیشتری دارند را به طور قطع در اولویت قرار خواهیم داد.

استاندار یزد، جذب سرمایه گذاری در یزد را نیز بسیار مهم دانست و افزود: باید به سمت جذب سرمایه گذاری های جدید برویم و شرایط را به نحوی رقم بزنیم که دیگران احساس یزد زمینه سرمایه گذاری در یزد روان است و کسی برای اینکه کارش انجام شود، پشت در اتاق مدیران استان گیر نمی کند.

وی تصریح کرد: اگر متقاضی برای سرمایه گذاری به استان یزد آمد و حرف او حق و کارش صحیح بود، هیچ دلیلی نمی بینم که معطل چرخه اداری بماند.

زمانی قمی اظهار داشت: برای اشتغال بیشتر و کاهش نرخ بیکاری باید از هر سرمایه گذاری استقبال کنیم و شخصا هرکس برای سرمایه گذاری وارد فرودگاه یزد شود، به استقبال او خواهم رفت.

وی، یکی از راهبردهای اصلی را تمرکز بر اشتغال فارغ التحصیلان دانست و یادآور شد: بخش فرهنگ و آموزش عالی باید بدانند که مهارت محوری را در دستور کار خود قرار دهند و نگاه نویی به عرصه اشتغال داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مهر، در این مراسم از ۲۱ صادر کننده برتر استان یزد با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره تجلیل شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com