کد خبر ۵۰۱۴۱ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۳
در جشن پیروزی انا فتحنا مطرح شد؛

روایت خبرنگار رسانه ملی از رشادت و جانفشانی مدافعان حرم

حسن شمشادی خبرنگار صدا و سیما در سوریه با بیان این که بر پیشانی و سینه رزمندگان مدافع حرم مدال افتخار قرار دارد گفت: در حقیقت این رزمندگان از تمام ملیت ها، مدافعان حریم اهل بیت(ع)، انسانیت و بشریت اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حسن شمشادی در همایش جشن پیروزی با شکوه جبهه مقاومت با عنوان «انا فتحنا» که شب گذشته به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن همایش های غدیر برگزار شد، اظهار داشت:مگر می شود که هشتاد ماه دلاوری های رزمندگان اسلام و مدافعان حرم را در چند دقیقه گفت و همه چیز را بیان کرد. هشتاد ماه از آن روزها که آل سعود و آل اردوغان و .. در منطقه و فرامنطقه گفتند که کار سوریه چند هفته دیگر تمام است، می گذرد اما پس از این مدت نظام سوریه پا برجا مانده است.

وی با بیان این که بر پیشانی و سینه رزمندگان مدافع حرم مدال افتخار قرار دارد، گفت: در حقیقت این رزمندگان از تمام ملیت ها، مدافعان حریم اهل بیت(ع)، انسانیت و بشریت اند و در کنار اینها، مدافع امنیت جمهوری اسلامی ایران و مرزهایمان هستند.

خبرنگار صدا و سیما در سوریه تصریح کرد: در خلاصه گویی خبر باید از خیلی مسائل گذشت، وجود ده ها هزار تروریست در سوریه که تصور می کردد که کار سوریه تمام است اما با ایستادگی حاج حسین همدانی و سردار سلیمانی و رزمندگان اسلام، دمشق سقوط نکرد.

وی افزود: وقتی که به سمت حرم حضرت زینب(س) آمدند، چند صد رزمنده در برابر هزاران تروریست تا دندان مسلح ایستادند تا حریم اهل بیت(ع) بماند. اینک وعده صادق سردار حاج قاسم سلیمانی محقق شده و دولت خودخوانده داعش از نظر جغرافیایی تمام شده، هر چند که تفکر آن وجود دارد.

شمشادی ضمن بیان خاطراتی از شهدای مدافع حرم اظهار داشت: محمودرضا بیضایی کوثر سه ساله خود را گذاشت و رفت، زمانی در حومه دمشق درگیری ها شدید بود، این شهید تعریف می کرد که در حومه دمشق در مقابل تک تیر انداز داعشی باید می دویدم و گلوله می آمد، چند صد متر آن طرف تر که خود را به خاکریز رساندم، دیدم یک گلوله به من برخورد نکرده، با خود فکر کردم که چه شد گلوله ای به من برخورد نکرد، با خود فکر کردم که در زمان دویدن به فکر کوثر سه ساله ام بودم، به مرخصی رفت و برگشت و گفت که از کوثرم گذشتم و سپس به شهادت رسید. وقتی از کسی که دوستش داری و گذشتی، می شوی محسن حججی و محمودرضا بیضایی و مرتضی مسیب زاده؛ دختر مرتضی مسیب زاده هشت ماه بعد از شهادتش به دنیا آمد.

وی با اشاره به خاطره ای از شهید مصطفی خلیلی گفت: این شهید طلبه بود که در آزادسازی نبل و الزهرا شهید شد که چند ساعت قبل از شهادتش در فیلمی که دوستش گرفته بود، می گوید می رویم شیعیان این منطقه را آزاد کنیم، هفتاد هزار شیعه ای که سه چهار سال در محاصره این منطقه بودند و هر روز داعشی ها با بلندگو می گفتند که امروز بر شما مسلط می شویم و سر کوچک و بزرگ شما را می بریم، به شهید خلیلی گفتند که برخی می گویند هر کسی به سوریه آمده دیوانه است، گفت بله دیوانه هستیم اگر نبودیم که پیش خانواده خود می ماندیم، ما دیوانه ایم اما دیوانه حسین و زینب هستیم.

خبرنگار صدا و سیما در سوریه با اشاره به این که بسیاری از شهیدان در سوریه نوع شهادت شان را خود انتخاب می کردند، تصریح کرد: یکی گفت که دلم می خواهد بی سر به دیدار اربابم بروم خمپاره ای آمد و سرش رفت، دیگری گفت می خواهم یک گلوله به پهلویم بخورد و دردی که مادرم زهرا کشید را بکشم، گلوله ای آمد و از اصابت به پهلویش، به شهادت رسید.

وی افزود: یکی از حرم حضرت زینب بیرون آمد و دوستش گفت که چه دعایی کردی، گفت خانواده من طاقت ندارد که پیکر من برنگردد، دعا کردم که پیکرم سالم برگردد، خودرو اینها را با موشکی زدند و خودرو آتش گرفت و همه کسانی که در آن ماشین بودند، سوختند و پودر شدند، نزدیک ماشین شدیم و دیدیم که چند ده متر آن طرف تر پیکری افتاده و شهید شده اما جسمش سالم است.

شمشادی اظهار داشت: محمدحسین حمزه که شهیدی مستجاب الدعوه است، سومین فرزندش سه ماه پس از شهادت پدر به دنیا آمد، این شهید در وصیت نامه اش می گوید قابل توجه کسانی که فکر می کنید از خانواده دور بودم و فرار می کردم بدانید که خیلی زیاد بچه هایم را دوست دارم فقط برای این که نگذارم دشمن به شهر ما بیاید و به ناموس ما تعرض کند، به جنگ با دشمن رفتم.

وی در پایان در خصوص حضور مدافعانی از ملیت های مختلف در دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سوریه گفت: در دفاع مقدس شاید تکلیف روشن بود که متجاوزی است و صدامی بود و وقتی امام(ره) می گفت که رزمنده می خواهیم، صد هزار نفر می رفتند و این مقدار حزب و سیاسی بازی نبود و همه چیز مشخص و فتنه کم بود اما در این وانفسایی که هر کسی به فکر خود است،کسانی پیدا شوند و در سوریه که عمق دفاع استراتژیک ما است و حریم اهل بیت(ع) در خطر بود، برای دفاع بروند، سخت است اما واقعیت دارد در سوریه نه تنها از ایران، عراق، لبنان، افغانستان و پاکستانی حضور داشتند بلکه شهید مدافع حرم نیجریه ای حضور داشت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com