کد خبر ۵۰۱۴۴ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۷
خطیب جمعه قم:

انتقاد از تدوین آیین‌نامه برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها/دولت بحرین مسئول سلامت شیخ عیسی قاسم است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت:دولت با وجود انتقاد مراجع تقلید و علما درصدد تدوین آیین‌نامه‌ حضور زنان در ورزشگاه‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت الاسلام والمسلمین سعیدی،امام‌جمعه قم، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به تأثیر تقوا در زندگی انسان اظهار کرد: دشمنان در حال نفوذ علیه نظام، خانواده و اسلام هستند و باید برای مقابله با دشمنان تقوا را در خود تقویت کنیم.

وی بزرگ‌ترین ثمره تقوا در زندگی را تقویت بصیرت دانست و افزود: رعایت تقوا سبب از بین رفتن سرخوردگی و نگرانی‌های روحی، اجتماعی و اقتصادی شده و خداوند در قرآن می‌فرماید پرده‌های یاس باتقوا پاره می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ایجاد فتنه در جامعه را نتیجه کمرنگ شدن تقوا بین مردم معرفی کرد و گفت: یکی از کارهای فتنه انحراف حقایق از مسیر درست آن بوده و حضرت علی(ع) ریشه این نوع فتنه‌انگیزی را در خطبه 50 هواپرستی و بدعت‌گذاری در احکام الهی خوانده است.

امام‌جمعه قم با توصیه به مردم برای تقویت تقوا و توسل به خداوند تصریح کرد: ایجاد فتنه و وارونه نشان دادن امور کار دشمنان اسلام، مردم و نظام است و مردم باید از خداوند بخواهند ابزار فتنه برای کفار قرار نگیرند.

وی با اشاره به سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و اهمیت هفته وحدت خاطرنشان کرد: یکی از کارهای دشمنان ایجاد تفرقه بین مردم و فرقه‌های مختلف دین بوده و این در حالی است که خداوند و امامان معصوم(ص) پیروان خود را به برقراری ارتباط و تعامل بین همه ادیان و فرقه‌های دینی دعوت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) ادامه داد: خداوند سبحان نه به گذشته‌ها و نه به آینده‌ها چیزی را با تفرقه عطا نکرده و ما باید این گفته امام(ع) را تا زمان ظهور الگوی خود قرار دهیم و اجازه ندهیم افکاری مانند داعش بین مسلمانان تفرقه‌افکنی کند.

امام‌جمعه قم داعش را نمونه بارزی از تفرقه‌افکنی و فتنه در عصر حاضر معرفی کرد و گفت: امروز داعشیان سعی در وارونه نشان دادن اسلام ناب محمدی(ص) داشتند و اسلام را خشن و بی‌رحم نشان دادند تا کسی رو به اسلام نیاورد و متأسفانه افکار این شجره خبیثه هنوز در دنیا با حمایت آمریکا، اسرائیل و دولت‌های خبیثه منطقه وجود دارد.

وی با یادآوری هفته ی بسیج و این فرهنگ اسلامی تأکید کرد: بسیج یک تفکر و یک فرهنگ است و تفکر بسیج الگویی بود که امام راحل از نبی‌اکرم(ص) گرفته بود، یعنی همان‌طور که پیامبر حکومت خود را مردم‌پایه و مردم‌نهاد اداره می‌کرد امام(ره) و مقام معظم رهبری نیز با پیروی‌کردن از این تفکر الهی اداره امور مردم را به مؤمنین سپرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با انتقاد از تدوین آیین‌نامه برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها خاطرنشان کرد: مراجع تقلید و علما نسبت به حضور زنان در ورزشگاه‌ها انتقاد داشته و باوجود مخالفت علما در دولت قبل به این امر، دولت درصدد تدوین آیین‌نامه‌ای برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها بوده و این در حالی است که مشکلات مردم و مطالبات مردمی هنوز حل‌نشده و مسائل زیادی پیش روی دولت است.

وی در پایان به مناسبت‌های هفته پیش رو اشاره و تصریح کرد: شجاعت شهید مدرس و دفاع وی از حقوق مردم در مجلس باید الگویی برای همه نمایندگان مجلس باشد و در این جهت نمایندگان مجلس باید بعد نظارتی را در حوزه‌های کاری خود افزایش دهند.

امام‌جمعه قم به سالروز وفات آیت‌الله بهاءالدینی نیز اشاره کرد و گفت: در این هفته روز تصویب قانون اساسی، روز جهانی بزرگداشت معلولان، روز بیمه و دانشجو را پیش روداریم و امیدواریم دانشجویان کشور با صلاح علم و تقوا کشور را در ترازی که در شان جمهوری اسلامی است قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان به مشکلات حاکم بر کشورهای اسلامی اشاره و بیان کرد: اخباری که از کشور یمن و مردم آن می‌رسد بسیار تأسف‌بار بوده و سازمان ملل موظف به حل مشکلات مردم یمن است، در ضمن بیماری عالم ربانی شیخ عیسی قاسم نگران‌کننده بوده و دولت بحرین مسئول سلامت وی است و چنانچه اجازه حضور وی در بیمارستان را ندهد باید به مردم مسلمان بحرین جوابگو باشد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com