کد خبر ۵۰۲۲۸ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۶
عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف قم:

شهرک حضرت معصومه(س) به‌زودی در سرپل ذهاب احداث می‌شود

سید ابراهیم صحفی عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف استان قم از احداث شهرک حضرت معصومه(س) در شهرستان سرپل ذهاب خبر داد و گفت: زیرساخت‌های این شهرک با پنج هزار مترمربع زمین در شهرستان سرپل ذهاب آماده‌ شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید ابراهیم صحفی ظهر امروز در نشست خبری با موضوع کمک‌های مردمی استان قم به زلزله‌زدگان کرمانشاه که در سالن جلسات اتاق اصناف برگزار شد، با تأکید بر اینکه از شب اول حادثه زلزله تاکنون آشپز، محموله‌های کانتینری خوراک و پوشاک، چادر و کانکس از استان قم به این مناطق استان کرمانشاه اعزام‌ شده است، اظهار داشت: بیش از 20 تریلر با نزدیک به 700 پک غذایی به ارزش 100 تا 150 هزارتومانی، خوراک، پوشاک و وسایل بهداشتی به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه از سوی اتاق اصناف و سازمان اقامه نماز قم اعزام می‌شود.

وی افزود: بیش از 1000 تخته پتو، قالی، زیرانداز و همچنین سرویس‌های بهداشتی مجزا و رخت شور خانه، آشپزخانه و نانوایی‌های سیار از سوی اتاق اصناف قم به این مناطق زلزله‌زده اعزام‌ خواهد شد.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف استان قم از تشویق بزرگان حوزه علمیه قم برای کمک به مناطق زلزله‌زده خبر داد و تصریح کرد: کاروان کمک‌ها روز چهاردهم ماه جاری به سمت کرمانشاه حرکت می‌کند.

صحفی با تأکید بر اینکه اسکان این مجموعه روز جمعه به اتمام می‌رسد، خاطرنشان کرد: اولویت رسیدگی و توزیع این اقلام با خانواده‌های بیش‌تر حادثه‌دیده، آسیب‌پذیر و عائله‌مند‌ است.

وی بابیان اینکه از آغاز حادثه تاکنون هشت کامیون و نود تن آب‌معدنی، تعدادی آشپز و 22 تن نان تازه مرتب‌شده به مناطق زلزله‌زده اعزام‌شده است، افزود: روزانه 6 هزار غذای گرم در غالب وعده‌های ناهار و شام بین زلزله‌زدگان توزیع می‌شد که این عدد اکنون با بهبود یافتن اوضاع افراد و خانواده‌ها با کاهش به پنج هزار عدد رسیده است.

دبیر اتاق اصناف قم با اشاره به اینکه صبحانه گرم هم در این مناطق توزیع می‌شود، تأکید کرد: نان تا امروز در این مناطق روزانه و هر روز یک‌تن و به‌طور تازه پخش‌شده است، همچنین انواع لباس بین زلزله‌زدگان توزیع‌شده است.

وی از احداث شهرک حضرت معصومه(س) در شهرستان سرپل ذهاب خبر داد و گفت: زیرساخت‌های این شهرک با پنج هزار مترمربع زمین در شهرستان سرپل ذهاب آماده‌شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com