کد خبر ۵۰۲۳۶ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۵

همایش بین‌المللی سیره و زمانه حضرت امام‌ هادی (ع) در قم برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی سیره و زمانه حضرت امام‌ هادی (ع) توسط پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و انجمن تاریخ پژوهان با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه، فردا در قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مسؤول همایش بین‌المللی سیره و زمانه حضرت امام ‌هادی (ع) در ارتباط با برگزاری این همایش در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این همایش با هدف تبیین علمی دقیق، روشمند و همه‌جانبه زندگانی و سیره امام‌ هادی (ع) و نیز تبیین وقایع و جریان‌های مربوط به عصر آن امام بزرگوار (ع) در انجمن تاریخ‌پژوهان حوزه طراحی شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا مطهری افزود: فراخوان همایش مذکور در سال گذشته به مراکز مختلف علمی، پژوهشی، حوزوی و دانشگاهی ارسال شد و این همایش با همکاری مراکز علمی گوناگونی از جمله پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر مراکز مشارکت‌کننده در این همایش می‌توان از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، جامعة‌المصطفی العالمیه، دانشگاه باقرالعلوم (ع)، پژوهشکده حج و زیارت، دانشگاه ادیان و مذاهب، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و حوزه علمیه خواهران قم نام برد.

وی گفت: آیین افتتاحیه این مراسم با قرائت پیام حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی از مراجع عظام تقلید فردا ساعت 9 صبح در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی واقع در خیابان معلم شروع می‌شود.

مطهری افزود: سخنران اصلی این مراسم آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه بوده و آیت‌الله محمد‌هادی یوسفی غروی دبیر علمی همایش به ایراد سخن خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه فردا از ساعت 12:30 کمیسیون‌های تخصصی (پَنِل‌های) این همایش در چهار بخش برگزار می‌شود، تصریح کرد: پنل اول با عنوان امام هادی (ع) و جریان‌های فکری و سیاسی به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محسن الویری، پنل دوم با عنوان امام‌ هادی (ع) اصحاب و میراث علمی به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسین حسینیان مقدم، پنل سوم با عنوان سیره و زندگانی امام‌ هادی (ع) به ریاست آیت‌الله محمد‌هادی یوسفی غروی و پنل چهارم با عنوان عصر و زمانه امام هادی (ع) به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا جباری برگزار می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com