کد خبر ۵۰۲۴۴ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۹
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک خبر داد؛

پارکینگ‌های شهر قم هوشمند می‌شود

قم - مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: پارکینگ‌های سطح شهر قم به سامانه هوشمند پلاک خوان و اعلام ظرفیت به صورت لحظه‌ای مجهز می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از شهرداری قم، حسین شعبان‌زاده با اشاره به لزوم هوشمند سازی پارکینگ‌های سطح شهر، افزود: در فاز اول این طرح پارکینگ زائر و پارکینگ شرقی حرم مطهر مجهز به تجهیزات لازم شده‌اند که در آینده نزدیک کلیه پارکینگ‌ها در سطح شهر از این تجهیزات بهره خواهند برد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر سامانه هوشمند پارکینگ‌ها، اظهار کرد: این سامانه‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که اطلاعات لازم در زمینه پارکینگ‌ها به صورت آنلاین (بر خط) و لحظه‌ای در تابلوهای هوشمند در مبادی ورودی شهر نمایش داده شود، این امکان به منظور آرایش بهتر پارکینگ‌ها صورت می‌پذیرد.

شعبان زاده خاطرنشان کرد: در این سامانه‌ها امکان ارائه فاکتور و رسید خرید جهت استفاده کنندگان و امکان ارائه سرویس در بستر اندروید جهت اخذ اطلاعات و مسیر یابی پارکینگ‌ها وجود دارد.

وی عنوان داشت: یکی دیگر از قابلیت‌های سامانه هوشمند پارکینگ افزایش ضریب امنیت پارکینگ‌ها می‌باشد به نحوی که به راه اندازی این تجهیزات امکان ایجاد لیست سیاه از خودروهای سرقتی، امنیتی و ... نیز فراهم شده است تا در صورت اعلام پلیس و قرار گرفتن پلاک خودرو در این لیست به محض ورود خودرو به پارکینگ سامانه به صورت هوشمند ضمن شناسایی و تصویر برداری ورود خودروهای ثبت شده در سامانه را مستقما به پلیس و مسئولین ذیربط اعلام می‌نماید.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم یادآور شد: هدف اصلی نصب این تجهیزات ارائه سرویس بهتر به استفاده کنندگان از پارکینگ‌ها می‌باشد به نحوی که ساعت ورود و خروج و هزینه مدت زمان استفاده از پارکینگ بر روی تابلوهای خروجی پارکینگ نمایش داده می‌شود و شهروند اطلاعات کاملی از سامانه دریافت می‌کنند.

شعبان زاده تصریح کرد: با نصب دوربین‌های پلاک خوان در قسمت ورودی و خروجی اطلاعات و آمار کاملی از وضعیت پارکینگ، آمار ورود و خروج، تعداد خودروها، فراوانی شهرهایی که به پارکینگ‌ها مراجعه می‌نمایند و دیگر اطلاعات مورد نیاز قابل استنتاج می‌شود که این اطلاعات می‌تواند به مدیران شهری جهت برنامه ریزی بهتر در استفاده از فضای موجود، ارائه خدمات بهتر به استفاده کنندگان کمک کند.

وی اظهار داشت:‌ این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان اجرا شده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com