کد خبر ۵۰۲۷۲ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۸

پیشرفت فیزیکی 90 درصدی کتابخانه عمومی شهدای نوبهار در قم

قم- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: کتابخانه عمومی شهدای نوبهار در قم با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

حجت الاسلام امیرعطاءالله جباری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این کتابخانه با 2 هزار و 400 مترمربع زیربنا در منطقه نوبهار که فاقد کتابخانه عمومی بود در حال احداث است.
وی افزود: مرحله جدید احداث این کتابخانه از سال 93 شروع شد که تا کنون 30 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم بیان داشت: برای اتمام کار عمرانی و تجهیز این کتابخانه نیاز به چهار میلیارد و 500 میلیون ریال است تا نیاز مردم این منطقه را رفع کند.
وی همچنین از راه اندازی کتابخانه عمومی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در خیابان امام خمینی(ره) قم خبر داد و گفت: این کتابخانه با مساحت سه هزار متر مربع از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 89 به قم تامین هزینه شده است.
وی ادامه داد: این کتابخانه با پیشرفت فیزیکی حدود 60 درصد پیش بینی می شود در سال 97 به بهره برداری برسد.
جباری با بیان این که از آبان ماه سال گذشته تا کنون بازسازی و تعمیر سه کتابخانه عمومی در استان قم صورت گرفته است گفت: این کتابخانه ها که واقع در مناطق بنیاد، گلزار شهدا و شهرک فرهنگیان بود نیاز مبرمی به بازسازی داشت که برای استفاده عمومی مردم آماده سازی شد.
وی خاطرنشان کرد: اسفندماه سال گذشته از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در قم کتابخانه الزهرا(س) واقع در خیابان آیت الله کاشانی بر اساس نیازهای مردم این منطقه ساخته شد و امسال مورد استفاده قرار گرفته است.
وی با تاکید بر این که استان قم نسبت به سرانه جمعیتی نیاز به احداث حدود پنج کتابخانه استاندارد دارد، گفت: در حال حاضر 23 کتابخانه عمومی و 10 کتابخانه مشارکتی در استان با یک میلیون جلد کتاب و حدود 35 هزار عضو فعال است که نمی تواند نیازهای استان را تامین کند.
/8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com