کد خبر ۵۰۲۹۴ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۸
  رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم:

جهاد دانشگاهی با رویکرد انقلابی به پیشرفت‌های علمی و پژوهشی دست یافته است

گروه اجتماعی: رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم گفت: جهاد دانشگاهی با رویکرد انقلابی به پیشرفت‌های علمی و پژوهشی زیادی در سال‌های اخیر دست یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، کتر محمد حیدری 12 آذر در دیدار با احمد امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت هفته پژوهش، افزود: جهاد دانشگاهی در طول انقلاب همواره رسالت های خود را جامه عمل پوشانده و در مسیر تعالی و خدمت گام نهاده است.

وی خاطرنشان کرد: از بدو انقلاب فرهنگی زمانی‌که بحث نفوذ گروهک ها در دانشگاهها مطرح شد، عده‌ای دانشجو با عرق مذهبی و انقلابی گرد هم آمدند تا دست توطئه‌گران را از محیط دانشگاه ها کوتاه کنند، در آن زمان امام(ره) نیز از فعالیت این گروهک ها در دانشگاه به ستوه آمده بودند، در چنین شرایطی دانشجویان مذهبی در تلاش برآمدند تا دست این گروهک ها کوتاه شود .

حیدری اظهار داشت: مساله تشکیل جهاد دانشگاهی در زمان تعطیلی دانشگاه مطرح شد و بلافاصله جهاد دانشگاهی تشکیل گردید تا به سوی اهداف انقلابی حرکت نماید .

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم تصریح کرد: دو سال مدیریت جهاد دانشگاهی در دست جوانان بود و تلاش شد خلاء های ایجاد شده پر گردد و فارغ التحصیلان پراکنده نشوند و در مسیر توسعه انقلاب جهت بگیرند.

وی گفت: در آن زمان پروژه هایی به دست جهاد دانشگاهی افتاد تا به صورت انقلابی انجام شود و نیازهای کشور مرتفع گردد و دست بیگانگان قطع شود و در نهایت دلار از کشور خارج نشود.

حیدری بیان کرد: با بازگشایی دانشگاه‌ها، جهاد تا مدت ها به صورت شورایی فعال بود و عضو هیات رئیسه دانشگاهها و سیاست گذاری بود همچنین در زمان سازندگی با تغییراتی که اتفاق افتاد نهادی جدا زیر نظر شورای انقلاب فرهنگی شد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم با اشاره به فعالیت های پژوهشی و آموزشی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فعالیت های گسترده ای در حوزه آموزش های کوتاه مدت در جهاد دانشگاهی صورت می گیرد؛ برای نمونه آموزش‌های گروه علوم پزشکی بخشی از این آموزش هاست؛ شیوه های جدیدی از ایمپلنت و کاشت زیبایی دندان را وارد کشور کرده ایم و با مذاکراتی که با کشور آلمان داشتیم این تکنولوژی را به جوانان متخصص ایرانی آموزش می دهیم تا به سطح درآمدی بالا و کاهش هزینه‌های دندانپزشکی دست یابند.

حیدری عنوان کرد: همچنین در بحث آموزش های بلند مدت هم جهاد دانشگاهی، دانشگاه علم و فرهنگ تا مقطع دکتری و 6 موسسه آموزش عالی تا دکتری و مراکز متعدد علمی و کاربردی را راه اندازی کرده است.

وی گفت: ما در پژوهش نیز وارد عرصه هایی شده و قدم هایی برداشته ایم که در جامعه مغفول مانده بود و کسی وارد آن حوزه نشده بود؛ نیاز نظام به برخی از امور و عدم دسترسی بدان، ما را بر آن داشت تا به سمت و سوی این پروژه ها پیش رویم.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در زمان جنگ وارد عرصه نظامی شد و تولید پهپاد با وزن کم و تجهیزات پیشرفته را تجربه کرد و حتی در آن دوران توانست با رمز گشایی از شنودهای مخفی صدام در پیشبرد جنگ و کاهش تلفات به ایفای نقش بپردازد.

حیدری خاطرنشان کرد: طبق مصوبه مجلس، 7 ماموریت شورای انقلاب فرهنگی به جهاد سپرده شده است، همچنین در زمینه کشاورزی و پزشکی وارد شده ایم و در بحث سلول های بنیادی به پیشرفت های متعالی دست یافتیم.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم افزود: کار جهاد به هیچ عنوان روزمرگی نیست بلکه به سمت ایجاد نشاط برای دانشجویان و اساتید و اعضای هیات علمی با رویکرد دینی و فرهنگی گام برداشته است.

حیدری در زمینه ایجاد بسترهای خدماتی در مناطق محروم عنوان کرد: جهاد ماهیتی مردمی دارد و دوست داریم به سمت و سوی خدمت رسانی به اقشار ضعیف حرکت کنیم، جامعه هدف ما قشر ضعیف و کم درآمد جامعه است، با توجه به هزینه خدماتی که در مرکز درمان ناباروری به اقشار ضعیف ارائه می گردد باید زمینه برای حضور خیرین در جهاد فراهم شود.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم عنوان کرد: یکی از درخواست های مهم ما همراهی مجلس در تامین اعتبارات لازم برای حضور جهاد در مناطق ضعیف و حاشیه ای می باشد که در این صورت طرح های جدیدی را در جهت آموزش و رفاه مردم در دست اجرا داریم.
وی گفت: یکی از نیازهای مهم اطلاع رسانی برای اهداء خون بند ناف در قم است که با توجه به 30 هزار زایمان در طول سال حتی نیم درصد از بند خون ناف ذخیره نمی شود در حالی که می توان با سلول های بنیادی در بند ناف بیشتر بیماری های کشنده را درمان کرد و سرطان و ام اس را از بین برد و در ترمیم اعضای بدن موفقیت های خوبی به دست آورد.

حیدری بیان کرد: در حال حاضر فقط اقشار توانمند از این طرح ها استقبال می‌کنند در صورتی که اگر خیرین حاضر شوند با حضور و مددکاری‌های خود در اجرای طرح ها ویژه اقشار کم درآمد ما را همراهی کنند می‌توان خدمات قابل ارائه به مردم را افزایش داد و در زمینه ناباروری نیز می‌توان هزینه درمان نازایی را برای مردم به شدت کاهش داد

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com