کد خبر ۵۰۲۹۵ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱

کتمان برخی آسیب‌ها لطمه بیشتری به جامعه می‌زند

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: باید بدانیم کتمان کردن برخی از آسیب‎ها لطمات بیشتری به جامعه می زند، به جای کتمان باید به درمان پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار ایسنا، احد جمالی امروز در کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان قم در تالار امام جواد(ع) در استانداری قم عنوان کرد: بسیاری از آسیب ها ریشه در پایین بودن معدل ادب دارد اگر فرهنگ و ادب اصلاح شود مشکلات دیگر هم حل خواهد شد.

معاون امنیتی سیاسی استاندار قم افزود: یکی از آسیب های مهم در کارگروه‌های تخصصی اجتماعی و فرهنگی فقدان حضور برخی از مسئولان اجرایی است در حالی که موضوعات مهمی در این جلسات مطرح می شود که باید این ها حضوری جدی داشته باشند. طرح مسائل اجتماعی و فرهنگی از اهمیت زیادی برخوردار است بعضی از این مسئولان خود متکفل مسئولیت های فرهنگی و اجتماعی هستند و جامعه هدف ما نیز با این مدیران در ارتباط است.

جمالی بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با سران نظام و مسئولان فرهنگی نظام خواستار رسیدگی به آسیب های اجتماعی بودند معظم له در دیدار خود این مسائل را طرح موضوع فرمودند.

**مهمترین مسئله کشور فرهنگ است

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین مساله این کشور مساله فرهنگی است. واقعیت این است اگر مساله فرهنگ درست شود مساله اقتصاد نیز حل می شود. مسائل فرهنگی و اقتصادی دو رکن از هم جدا نیستند چرا که مسائل اقتصادی و اشتغال بر اساس باور های اجتماعی شکل می گیرد اگر فرهنگ درست شود مشکلات اجتماعی هم حل و فصل می شود.

جمالی تصریح کرد: مباحث خوبی در این جلسات مطرح شد که نشان می دهد آسیب ها ریشه در فقر فرهنگی نیز دارد؛  شهرداری در رابطه با فعالیت های فرهنگی و رفع آسیب ها وارد شده و در این باره امکانات خوبی وجود دارد و مسئولان شهرداری هم دلسوزی لازم را دارند در این راستا حرکت خوبی در مسائل شهرداری در کلان شهر قم آغاز شده است که امیدواریم استمرار یابد.

معاون امنیتی سیاسی استاندار قم بیان کرد: حق شهر قم در رفع مشکلات و آسیب ها بیش از این است. قم در همه مسائل فرهنگی، ارزشی، دینی و انقلابی پیشگام است و باید بیش از گذشته نسبت به رفع آسیب ها در این شهر اهتمام ورزید. قم در رژیم گذشته مورد غضب بوده و در این حاکمیت نیز با توجه به مشکلاتی که استکبار جهانی برای کل کشور به ویژه قم ایجاد کرده با مشکلات و کمبودهایی مواجه است.

**روحانیون در شناسایی آسیب‌ و رفع آن نقش مهمی دارند

جمالی با اشاره به برخی از طرح ها اظهار کرد: در سازمان تبلیغات اسلامی طرحی با نام سفینة النجاة مطرح شد در این طرح روحانیون در رفع مسائل اجتماعی دست به تلاش می زنند. روحانیون در محلات آشنایی خوبی با بافت های اجتماعی دارند و می توانند در شناسایی آسیب ها و رفع مسائل نقش مهمی ایفاء کنند.

وی گفت: با تلاش های صورت گرفته بیماری را تشخیص داده ایم تنها باید ظرفیت ها را تجمیع کرد و از سرمایه های اجتماعی همانند روحانیت و پایگاههای مردمی در محلات نیز برای رفع آسیب ها استفاده کرد. برای رفع معضلات شهری باید از محله ها آغاز کرد و در این خصوص آنالیز محله ای به ویژه توسط ائمه جماعات کارساز است. همچنین لازم است کارگروهی برای جمع بندی همه ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی تشکیل شود که در این باره کارگروه باید متشکل از اداره کل اجتماعی و دادگستری و بسیج و بهزیستی و شهرداری و سازمان تبلیغات و نیروی انتظامی و اداره اطلاعات باشد تا کار به صورت نظام مند دنبال شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در استان قم تعداد افراد بیمه کارگری به همراه خانواده ها و تعاونی ها بیش از 800 هزار نفر  است این ظرفیت مهمی است و نشان می دهد این قشر سهم به سزایی در بافت های اجتماعی دارند و ما نباید از این ظرفیت ها غافل شویم.
انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com