کد خبر ۵۰۳۰۰ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

شیرهای بسته بندی و پاستوریزه هیچ مواد افزودنی ندارند/باورهای نادرست باید از بین برود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در شیرهای بسته بندی شده، هیچ مواد افزودنی و یا نگه دارنده وجود ندارد و تنها کاهش باکتری صورت می گیرد و هیچ گونه اشکالی از نظر مواد غذایی ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر ایرانی خواه امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان به موضوع عرضه شیر به صورت فله اشاره کرد و گفت: متاسفانه عرضه چنین شیرهایی در استان در حال گسترش است و بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، عرضه شیر خام به صورت فله ممنوع است.

وی عنوان داشت: عرضه شیر خام به صورت فله، بیماری هایی از جمله تب مالت را در پی دارد و با اقدامات انجام شده، از جمله واکسیناسیون دام ها و پاستوریزه کردن شیرهای بسته بندی، شاهد کاهش این بیماری ها هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به باور اشتباه برخی از مردم در خصوص کم برخورداری شیرهای پاستوریزه و بسته بندی از مواد مقوی گفت: این باور نادرست باید از بین برود و بدانیم که به هیچ عنوان صحیح نبوده و شیرهای بسته بندی شامل بهترین مواد غذایی هستند که به صورت پاستوریزه ارائه می شوند.

دکتر ایرانی خواه گفت: در شیرهای بسته بندی شده، هیچ مواد افزودنی و یا نگه دارنده وجود ندارد و تنها کاهش باکتری ها صورت می گیرد و هیچ گونه اشکالی از نظر مواد غذایی ندارند.

وی تاکید کرد: شیرهای پاستوریزه و یا مدت دار، هیچ ماده افزودنی ندارند و این فرهنگ اشتباه که در میان برخی مردم ایجاد شده باید از بین رفته تا مردم از شیرهای بهداشتی و پاستوریزه استفاده کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com