کد خبر ۵۰۳۱۰ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

واحدهای بدون پروانه بهداشتی خطر جدی برای سلامت مردم قم هستند

قم - رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: واحدهای تولید خوراک دام که بدون پروانه بهداشتی فعالیت می‌کنند خطر جدی برای سلامت مردم هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، ابوالفضل ایرانی خواه در چهارمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم که عصر یکشنبه با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: اگر واحدی در مسائل سلامتی مردم بدون مجوز فعالیت کرد به قانون و سلامت مردم اهمیت نداد باید با آن برخورد شود.

وی بیان داشت: واحدهای تولید خوراک دام که بدون پروانه بهداشتی فعالیت می‌کنند واقعاً خطر جدی برای سلامت مردم هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم ادامه داد: چنین واحدهایی واقعاً بیوتروریسم هستند و رفته به رفته می‌توانند خطرات بزرگ به بار آورند.

وی با اشاره به طرح تشکیل اندیشگاه سلامت در استان قم افزود: این طرح کاری اندیشه محور و پژوهش محور است و بایستی بر این اساس وارد عرصه شوند.

ایرانی خواه در این باره ادامه داد: دستگاه‌هایی که در جلسه سلامت حضور دارند باید به اهمیت این طرح توجه و دقت نظر داشته باشند.

عرضه شیر خام ممنوع است

وی افزود: عرضه شیر خام که در استان قم با وسعت بیشتری نسبت به برخی استان‌های دیگر صورت می‌گیرد ممنوع است و این را بارها عنوان کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که شیر پاستوریزه و استریزه ایمن‌تر است، ادامه داد: این که می‌گویند مواد افزودنی به شیرهای پاستوریزه و استریزه اضافه می‌شوند حرف نادرستی است. این گونه شیرها بسیاری از میکروب‌های آنان کشته شده و فقط تعدادی میکروب‌های مفیدشان باقی مانده و طی سه روز می‌توان آن را مصرف کرد.

وی اضافه کرد: اصلاً نمی‌شود ماده‌ای به شیرها افزود و در این صورت نمی‌توان آن را مصرف کرد.

ایرانی‌خواه تصریح کرد: واکسن تب مالت در کشور به خوبی انجام می‌شود و حتی به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com