کد خبر ۵۰۳۴۹ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۰

آیت الله علوی گرگانی: رفتار ائمه جماعات مردمی باشد

قم- ایرنا- آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید گفت: رفتار ائمه جماعات مردمی باشد تا از این طریق ارتباط بین آنان و قشرهای مختلف مردم قوی تر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، وی روز دوشنبه در دیدار دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: ائمه جماعات باید زندگی پیامبر اسلام(ص) و امامان معصوم(ع) را سرلوحه زندگی خویش قرار دهند و از این طریق ارتباط خود را با مردم قوی تر کنند.
وی با تاکید بر تاثیر رفتار ائمه جماعت بر حضور پرشور مردم در مساجد اظهار داشت: در بعضی از مساجد شاهد حضور گسترده مردمی و استقبال از برنامه های مختلف هستیم این در حالی است که در برخی از مساجد حضور مردم کمرنگ تر است.
این مرجع تقلید افزود: رفتار و عمل ائمه جماعات و ارتباط آنان با قشرهای مختلف باعث شده است تا برخی از مردم با شور بیشتر در مساجد گرد هم جمع شوند.
آیت الله علوی گرگانی همچنین با اشاره به این که خداوند همه را به راه حق دعوت کرده است گفت: در آیه های قرآنی و روایت ها راه نجات برای مردم جامع و کامل بیان شده است تا انسان ها با تاسی به آن هدایت شوند.
وی ادامه داد: در رفتار و کردار باید مراقب بود تا همه در مسیر راه درست قرار گیریم.
وی با بیان این که رحمت خداوند بر روی همه مردم گشوده شده است، گفت: مردم را با عمل و رفتار نیکو باید راهنمایی کرد که در این راستا نقش ائمه جماعات بسیار موثر است.

** راه اندازی یک هزار و 500 مرکز خانه نور
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور نیز در این دیدار، از را اندازی یک هزار و 500 مرکز خانه نور در کشور خبر داد و گفت: این مراکز در کانون های مسجاد با هدف تجمیع و ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های قرآنی مشغول به خدمت رسانی است.
حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی افزود: برگزاری دوره های تفسیر قرآن در هفت هزار مسجد سراسر کشور، تهیه و توزیع بیش از 800 هزار جلد قرآن، برگزاری 2 هزار جلسه قرآنی، فعالیت 40 کانون تخصصی قرآنی و برگزاری جشنواره های مختلف از دیگر برنامه های این کانون هاست.
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو می کند.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com