کد خبر ۵۰۳۹۲ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۷
استاد حوزه علمیه قم:

ارتباط با امام حسین (ع) موجبات رشد انسان را فراهم می‌کند

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه ارتباط با امام حسین(ع) موجبات رشد فرد را فراهم کرده و آسیب‌ها را ترمیم می‌کند گفت: باید به اسراری که در وجود مقدس امام حسین (ع) هست آگاه شویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از فومن، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در ششمین سالگشت شهادت زائر کربلا و نخستین شهیده شجره طیبه صالحین کشور زهرا دقیقی خداشهری در این شهرستان اظهار داشت: امام حسین (ع) نزد خداوند دارای مقام، وجاهت و آبرو است و هر کسی که با امام حسین (ع) ارتباط بگیرد از وجاهت دنیا و آخرت بهره مند می‌شود.

وی با بیان اینکه در محرم و صفر هر روز باید منبر گذاشته شود زیرا جبهه‌های ما نیز با تأسی از این روزه‌ها با پیروزی مواجه بوده است گفت: مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند "این چفیه‌ای که به گردن انداخته‌ام نماد جنگ است چه کنم که در این بحران برخی افراد دشمن را نمی‌بینند".

مومنی با تاکید بر اینکه ارتباط با امام حسین (ع) موجبات رشد را فراهم کرده و آسیب‌ها را ترمیم و آینده را ترسیم می‌کند تصریح کرد: البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که امام حسین (ع) سر الله است و باید به اسراری که در وجود مقدس امام حسین (ع) هست آگاه شویم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند به شهیده زهرا دقیقی اعتبار و مقام بخشید و فدایی راه امام حسین (ع) شد ابراز داشت: ارتباط امام حسین (ع) با خداوند در ظرف عقل آدمی نمی‌گنجد و انسان‌ها نیز باید در همه حال به‌دنبال کسب رضای الهی باشند.

وی با بیان اینکه اعتبار امام حسین (ع) نزد خداوند "عندالله و عندالناس" است و نمی‌توان بسیاری از مطالب مرتبط با سیدالشهدا (ع) را با عقل بررسی کرد اذعان داشت: به گفته مسئولان انتظامی در دهه اول محرم جرم و جنایات به حداقل ممکن می‌رسد و این امر نشان دهنده ارادت همگان به امام حسین (ع) است.

مومنی خاطرنشان کرد: در روایات آمده است زیارت ابا عبدالله (ع)، محفل نشینی امام حسین (ع)، ارتباط گرفتن با امام حسین (ع) در هر صورتی که باشد در آخرت موجبات نجات انسان را فراهم می‌کند و زیارت کردن امام حسین (ع) به مانند این است که خداوند را زیارت کرده‌ایم و آثار و برکات عجیبی دارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در روایات آمده است "گریه کردن برای امام حسین (ع) حتی به اندازه بال یک پشه یا مگس سبب بخشیدن گناهان شده و خداوند نیز تا این گریه کن امام حسین (ع) را راهی بهشت نکند راضی نمی‌شود" گفت: مجلس امام حسین (ع) مکانی است که ملائک دورتادور مجلس نشسته و برای عزاداران سیدالشهدا(ع) طلب مغفرت می‌کنند.

وی به فیلم خداحافظی شهید مدافع حرم صادقی با خانواده‌اش اشاره کرد و افزود: وقتی که دختران این شهید بزرگوار پاهای وی را گرفته و از او قول برگشت زود از جنگ و شهید نشدنش را می‌گرفتند این شهید بزرگوار به دخترش می‌گوید "تلاشم را می‌کنم اما قول نمی‌دهم؛ اگر شهید شدم افتخار کن چون تو دختر شهید هستی" و عشق به امام حسین (ع) اینگونه عاشقانی را پرورش داده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com