کد خبر ۵۰۳۹۶ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۹
معاون شهردار قم مطرح کرد

لزوم افزایش نظارت و کنترل سازمان آتش‌نشانی قم بر ایمن‌سازی سازه‌های عمرانی

معاون شهردار قم گفت: آتش‌نشانی در حال حاضر به 6 آیتم در ساختمان‌های بالای 4 طبقه امکان نظارت دارد که بسیار محدود بوده درحالی‌که این حیطه اختیارات و نظارت در برخی از شهرهای کشور به 20 آیتم می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید امیر سامع در هجدهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: باید اختیارات و وظایف سازمان آتش‌نشانی قم در رسیدگی به آیتم‌های مربوط به ساختمان‌ها افزایش پیدا کند.

وی افزود: آتش‌نشانی در حال حاضر به 6 آیتم در ساختمان‌های بالای 4 طبقه امکان نظارت دارد که بسیار محدود بوده در حالی‌که این حیطه اختیارات و نظارت در برخی از شهرهای کشور به 20 آیتم در ساخت‌وسازهای شهری امکان نظارت و کنترل می‌دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: نظارت نظام‌مهندسی در حوزه طراحی و نظارت بر ساخت بسیار امری ضروری بوده که باید در ساخت‌وسازهای شهری قم نیز به‌درستی موردتوجه قرار گیرد تا مشکلات ناشی از عدم رعایت این موارد قانونی در شهر قم ایجاد نشود.

سامع تصریح کرد: باید تخلفات ایجادشده در مباحث بین شهرداری و نظام‌مهندسی از طریق نظامی و قضایی پیگیری شود تا مشکلات پیش روی این مسیر نیز به‌درستی از بین برود همچنین برای اینکه مخاطرات ناشی از حوادث مختلف در شهر قم کاهش یابد باید نظارت آتش‌نشانی در برابر تأسیسات و تجهیزات کاربردی ساختمان‌سازی افزایش پیدا کند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه این جلسه، گفت: 10 سال پیش مطالعه‌ای با عنوان پهنه‌بندی زلزله انجام شد، اما متأسفانه نتایج حاصل از این مطالعات در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار نگرفت.

حسن بختیاری تأکید کرد: باید اعتراف کرد که آمادگی شهر قم در برابر بروز حوادث طبیعی قوی نیست و باید از این منظر با برنامه‌ریزی‌های دقیق و انجام اموری منطقی تاب‌آوری شهر را در برابر بروز حوادث مختلف افزایش داد.

وی عنوان کرد: بخش‌هایی از شهر قم درروی گسل بنا شده که لازم اصول اساسی و منطبق با معیارهای واقعی ساختمان‌سازی در آن‌ها به‌درستی اندیشیده شود تا با بروز حوادث احتمالی شهر را با معضل و مشکلات بزرگی مواجهه نکند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com