کد خبر ۵۰۴۲۹ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۷
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اقتدار امروز ما ثمره ایثارگری فرزندان سپاه است نه دیپلماسی دولت تدبیر/ روحانی امروز به دنبال ترویج سکولاریسم در دانشگاه هاست

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به صحبت روحانی مبنی بر قدرت منطقه ای ایران در دنیا اظهار داشت: اگر نبود ایستادگی و ایثارگری سپاه پاسداران امروز قدرت منطقه محسوب نمی شدیم، اگر با دیپلماسی دولت با دشمنان قسم خورده مان برخورد می کردیم باید در قم، مشهد و تهران با داعش می جنگیدیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در رابطه به سخنرانی اخیر رئیس جمهور در جمع دانشگاهیان استان سیستان و بلوچستان به انقلاب نیوز گفت: در دیپلماسی ما قوت، حالت تهاجمی و قاطعیتی که باید می بود وجود نداشت، دولت در این چند سال برجام را علم کرد لذا خواب های پریشانی که برای برجام دیده بود تعبیر نشد.

اگر ایثارگری فرزندان سپاه نبود باید در قم و مشهد با داعش می جنگیدیم 

وی با اشاره به صحبت روحانی مبنی بر قدرت منطقه ای ایران در دنیا اظهار داشت: اگر نبود ایستادگی و ایثارگری سپاه پاسداران امروز قدرت منطقه محسوب نمی شدیم. اگر با دیپلماسی دولت با دشمنان قسم خورده مان برخورد می کردیم باید در قم، مشهد و تهران با داعش می جنگیدیم. ولی به برکت شهادت طلبی ها، ایثارگری ها و مجاهدت فرزندان انقلاب خط مقاومت بر خط شیاطین غلبه کرد.

ذوالنوری ادامه داد: سخنان رئیس جمهور در رابطه با 23 میلیارد دلار فایننس قرارداد ظرف مدت 100 روزبا بانک های دنیا بسته شده است در صورتی که این نکته کمی ثقیل است و طی نامه ای از آقای رئیس جمهور این موضوع را مطالبه خواهم کرد که ریز این قرارداد ها تقدیم مجلس شود. اگر چنین قراردادی بسته شده بود مطمئنا خبر آن را آنقدر در رسانه های همسوی خود تکرار خواهد کرد که همه از آن مطلع خواهند شد، ولی شاهد هستیم که خبری مبنی بر این قضیه منتشر نشد تا اینکه خود رئیس جمهور به آن اشاره کرد.

وی در رابطه با بحث آزادی ها در دانشگاه ها نیز اظهار داشت: اتفاقا اگر کسی در دانشگاه ها اختناقی هم ایجاد کرده در دولت آقای روحانی و دولت اصلاحات بوده اند به طوری که موضوع ستاره دار شدن دانشجویان به دولت اصلاحات مربوط می شود.

ذوالنوری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرموده بودند" خدا لعنت کند کسانی که نمی خواهند دانشگاه های ما سیاسی باشد" افزود: رهبر معظم انقلاب بودند که بر کرسی های آزاد اندیشی تاکید داشتند، لذا اگر کوتاهی صورت گرفته است از طرف خود همین دولت بوده است. سیاستی که دولت تدبیر در رابطه با دانشگاه ها اتخاذ کرده است با صداقت و شفافیت سازگاری ندارد. به عنوان مثال اگر حتی در صدا و سیما هم از دولت نقدی شود با آن برخورد خواهد شد تا جایی که بودجه را به این سازمان واگذار نمی کنند.

باعث تعجب است که حسن روحانی از آزادی بیان صحبت می کند

وی تاکید کرد: نمی دانم چطور می شود که حسن روحانی از آزادی بیان سخن می گوید در صورتی که بیش از 50 لفظ رکیک و زننده به مخالفین خودش از جمله بی شناسنامه، بروید به جهنم، بروید بمیرید، تازه به دوران رسیده و ... نثار می کند! اینها همه سخنانی است که از زبان روحانی سر زده نه رؤسای جمهور قبلی و کشورهای همسایه! باعث تعجب است که ایشان در دانشگاه سخن از آزادی بیان می کند در صورتی که پیشینه ایشان در این امر چیز دیگری را مطرح می کند.

ذوالنوری تصریح کرد:  حوزه های علمیه اگر روش آزادی بیان در آن حاکم است غالب مباحث سیاسی نیست بلکه مباحث علمی برای فهم بیشتر مطالب با توجه به ادب استاد و شاگردی مورد بررسی و بحث قرار می گیرد. در حوزه های علمیه برای درک بهتر و رسیدن به جواب سوال بحث های بدون تشنج انجام می شود نه اینکه افراد فحاشی بیایند با تربیونی که در دست دارند بدون بررسی فقط به دنبال عقده گشایی های سیاسی باشند.

روحانی امروز به دنبال ترویج سکولاریسم در دانشگاه هاست

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: در حوزه های علمیه هدف فحاشی، جو سازی، تخریب و عقده گشایی نیست ولی رئیس جمهور با طرح موضوع آزادی بیان به دنبال این موضوعات است. در حوزه های علمیه کسی بدون اطلاع و علم کسی را زیر سوال نمی برد و اگر کسی را نقد می کنند با رعایت حدود شرعی این کار انجام می شود. حسن روحانی امروز سکولاریسم را در دانشگاه ها ترویج می دهد و طبیعتا سکولاریسم در حوزه ها جایی ندارد و با نظام اسلامی هم سازگاری ندارد.

وی اظهار داشت: دولت اسلامی مجری سکولاریسم نیست و هیچگاه رئیس دولت اسلامی  نمی گوید که ما با جهنمی شدن یا بهشتی شدن مردم کاری نداریم. دولت در زمینه های مختلف مسئولیت رشد مردم را دارد و در مقابل فساد و گناه باید موضع گیری داشته باشد. در دولتی که پسوند اسلامی دارد نباید رئیس آن به رهبری نامه بنویسد که مانع اجرای قانون " امر به معروف و نهی از منکر" شود.

نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد: جا دارد تا جناب رئیس جمهور در این فضایی که وضع اقتصادی و معشیت مردم زجر آور است و بیشترین نیاز را به وحدت داریم با جریان سازی و حاشیه سازی انشعاب در میان مردم ایجاد کند. متاسفانه و نوع رفتار شخص آقای رئیس جمهور و معاون اول ایشان در جامعه اختلاف ایجاد می کنند، باید به جای ریختن بذر اختلاف به فکر هرچه بیشتر وحدت در میان جامعه باشیم.

 
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com