کد خبر ۵۰۴۳۱ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۵
مدیرعامل شرکت آب فاضلاب روستایی استان قم اعلام کرد

کاهش 12 میلیارد تومانی اعتبار آب فاضلاب روستایی استان قم در سال جاری

مدیرعامل شرکت آب فاضلاب روستایی استان قم از کاهش 12 میلیارد تومانی اعتبار شرکت آب فاضلاب روستایی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمد احمدی جبلی ظهر امروز در دومین گردهمایی و هم‌اندیشی مشاوران و پیمانکاران که در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم برگزار شد، با اشاره به تاریخچه آب، اظهار داشت: اهمیت آب در ایران از دو منظر فرهنگی و اسلامی  قابل‌بررسی است، ایرانیان جشن‌هایی مانند جشن آب‌پاشان و جشن تیرگان را از قبل از ظهور اسلام داشته‌اند، به همین دلیل  آب در فرهنگ ایرانیان از جایگاه مهم و ویژه‌ای برخوردار است.

وی به شغل آب‌رسانی و سقائی اشاره کرد و افزود: مکان‌هایی از دیرباز وجود داشته‌اند که ازنظر دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در مضیقه بوده‌اند که همین امر سبب ایجاد شغل و کار سقائی شد، درواقع سقاخانه‌ها درگذشته نمادی از تقدس بوده‌اند که نشان از اهمیت و جایگاه آب دارد.

احمدی جبلی جایگاه آب از دیدگاه مذهبی را نیز مدنظر قرار داد و ابراز کرد: وجود آیه‌هایی در قرآن کریم در خصوص اهمیت و ارزش آب، قرار گرفتن آب به‌عنوان محور اتفاقات واقعه کربلا، حوض کوثر و قرار گرفتن آب به‌عنوان مهریه حضرت زهرا (س) همگی نشان از اهمیت جایگاه آب از دیدگاه مذهبی است، بنابراین با توجه به شخصیت حضرت زهرا (س) و میراثی که از آن حضرت باقی‌مانده است، باید آن را قدر بدانیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 24 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی اعتبار این شرکت بوده است، خاطرنشان کرد: اعتباراتی که درمجموع برای سال گذشته در اختیار این شرکت قرارگرفته حدود 30 میلیارد تومان است ولی متأسفانه در سال جاری این میزان اعتبار به حدود18 میلیارد تومان کاهش‌یافته است. 

مدیرعامل شرکت آب فاضلاب روستایی استان قم به نکاتی  که در اجرای پروژه‌ها مهم است، اشاره و عنوان کرد: سرعت اجرا، افزایش بهره‌وری، شفاف‌سازی و کاهش هزینه‌ها  در اجرای پروژه‌ها خواست ما  بوده که در اجرای آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com