کد خبر ۵۰۴۴۳ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۹
طی ۷ ماه نخست امسال انجام شد؛

کاهش ۲۹.۹ درصدی حوادث جانی و جرحی در جاده‌های قم

قم - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم از کاهش ۲۹.۹ درصدی حوادث جانی و جرحی در جاده‌های استان قم طی امسال خبر داد و گفت: در این زمینه رتبه دوم کشوری را کسب کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، ابوالفضل جمالی گفت: پیرو ارسال گزارش‌های آماری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای (مأخوذه از سازمان پزشکی قانونی) طی هفت ماهه نخست سال جاری، استان قم شاهد کاهش ۲۹.۹ درصدی حوادث جانی و جرحی در محورهای جاده‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه طی هفت ماهه نخست سال ۹۶ استان قم حائز رتبه دوم کاهش حوادث جاده‌ای منجر به فوت و جرح شد، گفت: طی همین مدت استان البرز با ۳۳.۱ درصد کاهش حائز رتبه نخست و استان زنجان با ۲۴.۳ درصد کاهش حوادث جاده‌ای منجر به فوت و جرح در رتبه سوم کشوری قرار گرفت.

مسئول راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم همچنین بیشترین میزان افزایش حوادث جاده‌ای منجر به فوت و جرح را بر اساس نمودارهای ارسالی سازمان متبوع، متعلق به استان‌های گلستان با ۴۵ درصد افزایش، استان کرمان با ۴۱.۲ درصد افزایش و استان یزد با ۴۰.۵ درصد افزایش دانست و گفت: کاهش و به حداقل رسانیدن حوادث جاده‌ای منوط به اقدام هماهنگ و به روز دستگاه‌های ذی مدخل، افزایش سطح آگاهی و مهارت رانندگان، تجهیز خودروهای تولیدی به ملزومات ایمنی و... است.

وی افزود: با عنایت به تلاش‌های گسترده و سعی مجدانه تمامی عوامل تأثیرگذار، استان قم طی شش ماهه نخست سال ۹۶ نیز حائز رتبه نخست کشوری در امر کاهش حوادث جاده‌ای منجر به فوت و جرح بوده است.

جمالی در ادامه به اهم اقداماتی پرداخت که طی سال گذشته در راستای ارتقای ایمنی محورهای جاده‌ای استان، توسط این اداره کل انجام شده و اظهار داشت: افزایش دوربین‌های نظارتی، کنترلی جاده‌ای، نصب سامانه توزین در حال حرکت، اجرای ده‌ها طرح عمرانی شامل بهسازی راه‌ها، اجرای سیستم روشنایی، احیا و اجرا خطوط و نقوش جاده‌ای و ... بخشی از اقدامات انجام گرفته توسط این اداره کل است.

وی در خصوص دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه آموزشی و ارتقا فرهنگی رفتار ترافیکی نیز گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی رانندگان ناوگان عمومی حمل کالا و مسافر، افزایش شیفت‌های گشت و کنترل بر عملکرد ترافیکی رانندگان و تجهیزات ایمنی ناوگان عمومی، اجرای طرح دروازه‌ای اسناد حمل‌ونقل بار، اجرای طرح‌های ارتقا ایمنی راکبین موتورسیکلت، وانت بارها و ادوات کشاورزی، اجرای طرح ارتقا ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها و ...در زمره اقداماتی است که در قالب فعالیت‌های آموزشی نظارتی این اداره کل در سطح راه‌ها و پایانه‌های مسافربری استان اعمال شده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com