کد خبر ۵۰۴۴۷ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۷
استاد حوزه علمیه قم:

پیامبر اسلام (ص) اسطوره محبت، رحمت و عدالت بودند

قم- ایرنا- استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پیامبر اسلام (ص) اسطوره محبت، رحمت و عدالت بودند، گفت: مفاهیم بلندی مانند تقوا، محبت، رحمت، عدالت، مهربانی، صداقت، صبر و بردباری و ... در سراسر زندگی پیامبر بزرگ اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع) موج می زد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضوی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: یکی از بهترین شاخصه های پیامبر بزرگ اسلام (ص) و اهل بیت طاهرین ایشان این بود که قبل از امر و نهی دیگران نسبت به کاری، ابتدا خود به آن عمل می کردند، به همین دلیل، در مدت کوتاهی توانسته جامعه جاهلی را دچار تحولات بنیادین کنند.
وی ادامه داد: ما مسلمانان متاسفانه وظیفه واقعی خود را نسبت به قرآن کریم، پیامبر اسلام (ص) و عترت فراموش کردیم و این مساله باعث حرکت جهان اسلام به سمت انحطاط شده است.
قاضوی خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت وطهارت (ع) بویژه امام صادق (ع) در برابر ناملایمت ها با حوصله رفتار می کردند، برای اینکه دیگران به اسلام نزدیک شوند در مقابل گفتار آنان موضع گیری نمی کردند.
مسئول دفتر آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) حتی نسبت به معاندان نیز دید مثبت داشته و کسانی که ایشان را آزار می دادند مورد رحمت قرار داد، به عنوان نمونه در جریان فتح مکه، کسانی که روی سر مبارک ایشان خاکستر ریخته را مورد عفو قرار دادند.
قاضوی بیان داشت: این رفتارهای حسنه و نیکوی پیامبر(ص) باعث شده که مردم فوج فوج به اسلام گرایش پیدا کنند.
استاد حوزه علمیه قم همچنین حساس بودن نسبت به بیت المال را از شاخصه های دیگر سیره نبوی و علوی دانست و گفت:در تعالیم اسلام نسبت به بیت المال بسیار سخت گیری شده است.
وی گفت: اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مخزن علم پیامبر اسلام (ص) هستند و همه مسلمانان باید نسبت به دستورات آنها عمل کنند.
حضرت محمد(ص) در هفدهم ربیع الاول سال 570 میلادی در مکه مکرمه دیده به جهان گشودند؛ رسول اللّه، نبی اللّه، مصطفی، محمود، امین، خاتم، مزمل، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشر، منذر، مذکر، یس و طه‏ از القاب و ابوالقاسم و ابوابراهیم نیز کنیه پیامبراسلام (ص) است.
حضرت امام جعفر صادق(ع) ششمین امام شیعیان نیز در ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ق در مدینه به دنیا آمدند و در سال ۱۴۸ق در ۶۵ سالگی به شهادت رسیدند.
7401/ 6133/ خبرنگار- خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com