کد خبر ۵۰۴۴۸ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵

پیش‌بینی آیت‌الله هاشمی درباره آینده احمدی‌نژاد محقق شد

حجت الاسلام محسن غرویان مدرس حوزه علمیه قم گفت: آیت الله مصباح برای حمایت از احمدی نژاد مفاهیم دینی را خرج کرد و این چندان با حکمت همراه نبود.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام محسن غرویان مدرس حوزه علمیه قم گفت: آیت الله مصباح برای حمایت از احمدی نژاد مفاهیم دینی را خرج کرد و این چندان با حکمت همراه نبود.

حجت الاسلام محسن غرویان مدرس حوزه علمیه قم یکی از افرادی است که اعتقاد دارد: « مسایل و آموزه های دینی را نباید به این راحتی خرج احزاب، گروه های سیاسی و شخصیت های بازیگر در عرصه سیاسی کرده تا وقتی آن ها ضربه هایی به دین وارد کردند ناگزیر شویم آنان را منحرف معرفی کنیم».

وی در گفت وگویی تاکید کرد: « علمای بزرگی مثل آیت الله مصباح یزدی باید خیلی حکیمانه و با احتیاط بیشتر در مسایل سیاسی، اجتماعی و به خصوص در مورد افراد و اشخاص اظهار نظر کنند زیرا افراد و مسایل سیاسی و اجتماعی متغیر است».

غرویان افزود: « به نظر من مواضع آیت الله مصباح در حمایت از احمدی نژاد مبنی بر اینکه اطاعت از او اطاعت از خداست یا اینکه امام زمان به خواب کسی آمده و احمدی نژاد را معرفی کرده است، با حکمت و احتیاط سازگای نداشت . امروز با توجه به بیانات اخیر آقای مصباح ثابت شد که آن پشتیبانی ها و حمایت در آن حد چندان حکیمانه نبوده است».

وی خاطر نشان کرد: « در گذشته و در همان زمانی که احمدی نژاد رئیس جمهور بود بعضی علما امثال آیت الله هاشمی رفسنجانی پیش بینی می کردند که این طور شود. آن ها این روزهای احمدی نژاد را دیده و به احمدی نژاد گوشزد می کردند اما آیت الله مصباح به شدت با آیت الله هاشمی و دیگران مخالفت کرده و از احمدی نژاد حمایت کردند. این مسایل برای مردم پذیرفته نیست و سوال و شبه ایجاد می کند».

غرویان در ادامه استفاده از مفاهیم دینی برای کشاندن مردم پای صندوق رای و استفاده از آرای مردم در بحث قدرت را خلاف احتیاط دانست و گفت: « شخصیت های عالم و بزرگی مثل آیت الله مصباح باید حواسشان بیش از این جمع باشد و بدانند که مفاهمیم دینی را خرج چه کسانی می کنند. باید این مفاهیم را خرج افراد قابل اعتماد کرد تا افراد از مفاهیم دینی سوءاستفاده نکنند».

وی در پاسخ به این سوال که خرج مسایل اعتقادی برای بازیگران سیاسی و انحراف احتمالی آن ها چه تاثیر در نگاه مردم به بینش سیاسی علما دارد؟ گفت: «مردم در تصمیم گیری ها و انتخاب ها به علمایی نگاه می کنند که آینده نگر بوده و بینش سیاسی داشته باشند. مردم توقع ندارند که یک عالم بزرگ امروز حرفی زده و چند وقت بعد ضد همان حرف را بیان کرده و همه این ها را به نام دین و با توجیهات دینی به مردم عرضه کند. این موجب سلب اعتماد مردم می شود».

منبع: نامه نیوز
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com