کد خبر ۵۰۴۴۹ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۲

استعلام جدید بعد از ۱۰ ماه در مورد مدرک فریدون

در حالی طبق آئین نامه داخلی مجلس، باید ظرف 10 روز از پرونده تحصیلی حسین فریدون گزارش تهیه می شد اما به رغم گذشت 10 ماه هنوز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارش را نهایی نکرده و درحال حاضر مقرر شد تا رئیس کمیسیون از وزارت علوم درباره ابهامات این پرونده استعلام کند.

گروه سیاسی الف،  ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۰۷:۰۲  3960913337 ۰ نظر، ۶ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
استعلام جدید کمیسیون آموزش از وزارت علوم در مورد مدارک تحصیلی حسین فریدون
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از الف؛ شنیده شده که در آخرین صحبت های انجام شده در خصوص مدارک تحصیلی دکتری حسین فریدون در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، قرار شد تا محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون در خصوص برخی ابهامات در مورد این پرونده از وزارت علوم استعلام کند این در حالی است که کمیته سه نفره تعیین شده از سوی کمیسیون مذکور قبلا بررسی و استعلامهایی داشته است.

یکی از ابهامات موجود در پرونده تحصیلی حسین فریدون نمره 50 وی در مصاحبه است.

 گفته می شود فریدون از 50 نمره مصاحبه، همه را بطور کامل دریافت کرده است.

 استفاده از رانت برای انتقال از دانشگاه گیلان به شهید بهشتی و پذیرش در مقطع دکتری در دانشگاه شهید بهشتی، غیر واقعی اعلام کردن معدل خود در هنگام پذیرش در مقطع دکتری از 13 به 17 و همچنین ارایه تعهد محضری که در مدت زمان تحصیل در دانشگاه در هیچ جا شاغل نباشد در عین اشتغال بکار وی در نهاد ریاست جمهوری از موارد بحث برانگیز و مبهم در پرونده تحصیلی حسین فریدون است.

 هفته گذشته بدنبال گفتگوی زاهدی با قمی نماینده پاکدشت مقررشد  تا کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره آنچه که ابهام دارد از وزارت علوم استعلام کند.

 اسفند سال گذشته سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر، محمد قمی نماینده پاکدشت و کارن خانلری نماینده ارامنه از طرف کمیسیون ماموریت یافتند تا مدرک تحصیلی فریدون را بررسی و گزارشی در این زمینه تهیه و به کمیسیون ارائه کنند.

 این سه نفر با هم به اختلاف خوردند. قمی و خانلری در یک سمت و ابطحی در سمت دیگر قرار گرفتند. در نهایت این سه نفر، 2 گزارش متفاوت از موضوع  تهیه کردند .

 از نظر ابطحی تخلف حسین فریدون در مدرک تحصیلی محرز است اما از نظر قمی و خانلری فریدون تخلفی نکرده است.
محمد قمی رئیس کمیته بررسی مدرک تحصیلی حسین فریدون در پایان فروردین 96 اعلام کرد : کاری می‌کنیم که انتشار گزارش نهایی کمیته به پس از انتخابات ریاست جمهوری موکول شود زیرا بر روی رأی روحانی تأثیر منفی دارد.

 تهیه گزارش مذکور برای اعمال ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس است که باید ظرف حداکثر ده روز گزارش به کمیسیون ارائه می شد.
 بر اساس این ماده هر گاه حداقل ده‌ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از  طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد. کمیسیون حداکثر ظرف ده‌ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت ‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.
 
حسین فریدون روز شنبه 24 تیر ماه به دلیل پرونده فساد مالی بازداشت و روانه زندان اما 2 روز بعد آزاد شد.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com