کد خبر ۵۰۴۶۰ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۲
آیت الله استادی:

حل مشکلات مردم باید قدر مشترک همه جناح های سیاسی کشور باشد

قم- ایرنا - آیت الله رضا استادی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه اختلاف بین مذاهب و سیاسیون به سود هیچ کس نیست، گفت: تلاش برای حل مشکلات مردم باید قدر مشترک همه جناح های سیاسی کشور باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، وی روز چهارشنبه در مراسم جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق (ع) در حسینیه امام (ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، اظهار داشت: اگر هر کدام از جناح ها بخواهند هر هفته حرفی را بزنند، و به آن سرگرم شوند، دیگر فرصتی برای رسیدگی به مشکلات مردم باقی نمی ماند.
وی ضرورت وحدت سیاسی را از تاکیدهای بزرگان سیاست در کشور عنوان کرد، و افزود: گروه های سیاسی ملزم به قبول سخن یکدیگر نیستند، ولی در مسیری حرکت کنند، که کشور را به سمت پیشرفت سوق دهد.
آیت الله استادی همچنین با اشاره به هفته وحدت و اهمیت مساله اتحاد میان مسلمانان، افزود: از آنجا که همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی یک دشمن مشترک دارند، باید همه در یک صف قرار بگیرند، این وحدت چه اشکالی دارد، که برخی ها با وجود علاقه مندی به اهل بیت(ع) آن را قبول نمی کنند؟
12 تا 17 ربیع الاول از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.
استادی با اشاره به نحوه برخورد اهل بیت(ع) با عامه و اهل سنت افزود: اهل بیت به پیروان خود سفارش کردند، همه مسلمانان در یک جبهه واحد قرار بگیرند، کما اینکه عقل نیز همین را حکم می کند.
وی هر گونه تنش و درگیری میان شیعیان و اهل تسنن را موجب سوء استفاده دشمنان توصیف کرد، و افزود: از مرحوم آیت الله بهجت که در علاقه مندی او به اهل بیت هیچ تردیدی وجود ندارد، نقل است اگر ما شیعیان می خواهیم با اهل سنت وحدت داشته باشیم، به جای گفتن برخی حرف ها و برگزاری بعضی مجالس باید در روزهایی که مربوط به فاطمه زهرا (س)، حضرت رسول(ص) و سایر اهل بیت است، ادله خود را با ادب و احترام در مورد امامت و جانشینی امیر المومنین(ع) بیان کنیم.
آیت الله استادی اضافه کرد: اینکه مراجع تقلید می گویند به بزرگان اهل سنت بی احترامی نکنید، برای این است که در آنها ایجاد حساسیت می کند، ولی بیان استدلال های روشن حقایق را آشکار می کند.
وی همچنین یادآور شد: درگذشته اگر کسی در گوشه و کناری سخنی را مطرح می کرد، بازتاب چندانی نداشت، ولی امروز با توجه به گسترش ارتباطات به مدت یک ساعت همه کشور مطلع می شوند، و دشمن نیز از آن بهره برداری می کند.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت امام (ره) پرچم وحدت شیعه و سنی را به دست گرفت، افزود: با این حال حدیث غدیر را مطرح کرد، و در وصیت نامه اش نیز مکتب تشیع را مورد تاکید قرار دادند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر وحدت شیعه و سنی تاکید دارند.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار : جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com