کد خبر ۵۰۴۶۵ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۷

جوان 22 ساله در رودخانه ارمند شهرستان لردگان غرق شد

شهرکرد- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر شهرستان لردگان از کشف جوان 22 ساله قمی در رودخانه ارمند از سرشاخه اصلی رود کارون خبر داد و گفت: این جوان روز سه شنبه در این رودخانه غرق شده بود.

قربان مردای روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این جوان 22 ساله قمی عصر روز سه شنبه - چهاردهم آذرماه - به همراه 2نفر از دوستان خود در حال ماهیگیری بود که ساعت 18 اعلام شد این جوان در رودخانه غرق شده است.
وی گفت: هلال احمر استان به محض اطلاع یافتن از این حادثه 2 تیم غواص از شهرکرد و لردگان را به محل اعزام کرد و در نهایت بعد از ظهر روز چهارشنبه جسد این جوان در همان مکان پیدا شد.
وی اظهار کرد: جسد این جوان در مکانی که قلاب ماهگیری افتاده شده بود، با تلاش غواصان از آب بیرون کشیده شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، رودخانه ارمند ( کارون علیا ) با متوسط آبدهی سالانه حدود 100 متر مکعب و حجم آبدهی سالانه حدود 3142 میلیون مترمکعب یکی از رودخانه های اصلی چهارمحال و بختیاری است که حوزه آبریز آن بیش از 50 درصد استان را شامل شده و به عنوان اصلی ترین پتانسیل آب استان مطرح است.
این رودخانه از مناطق کوهستانی مرتفع شرقی و دشت های مرکزی چهارمحال و بختیاری سرچشمه گرفته و پس از عبور از منطقه ارمند، آب رودخانه سرخون را دریافت نموده و با پیوستن به رودخانه بازفت به سد کارون 4 خواهد رسید.
شهرستان لردگان در 160کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است.
خبرنگار: سمیه پناهنده
7360/2097

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com