کد خبر ۵۰۴۷۰ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۶
محسن میرباقری خبر داد؛

برگزاری آزمون الکترونیکی قرآن، از سوی موسسه نور المجتبی(ع) قم

ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن از ۱۸ آذر ماه به مدت یک ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن از ۱۸ آذر ماه به مدت یک ماه آغاز خواهد شد.

این آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم به سه شیوه کتبی، شفاهی و الکترونیکی انجام شده و علاقه‌مندان از ۱۸ آذر ماه به مدت یک ماه می توانند در سایت www.quranedu.ir ثبت نام نمایند.

آزمون شفاهی برای رشته حفظ از ۱۲ الی ۱۷ اسفند ماه و آزمون کتبی ۱۰ اسفند ماه در تمامی استانها برگزار خواهد شد.

آزمون الکترونیکی کار جدیدی‌ست که توسط موسسه نورالمجتبی (علیه السلام) قم با مدیریت استاد میرباقری در ۱۲ اسفندماه برگزار خواهد شد.

 سید محسن میرباقری مدیر موسسه قرآنی نور المجتبی با اشاره به تجربه سالها تدریس قرآنی ؛ گفت: با توجه به تدریس قرآنی در سنین مختلف به خصوص کودکان و نوجوانان، توانستیم ۸۰ درصد از مباحث امامت را از راه قرآن بیان کنیم، به همین سبب باید یک سیر قرآنی را شروع می کردیم.

وی ادامه داد: برمبنای تمام دروسی که تدریس کرده ام و آن چیزی که دغدغه ام بود، منتقل کردن مفاهیم قرآن کریم بر جوانان و نسل جدید است، که در موسسه نورالمجتبی با در نظر گرفتن واحدهای درسی مباحث قرآنی را نشر بدهیم.

میرباقری اظهار کرد: یک کار قرآنی علمی برای همه قشرهای جامعه بخصوص جوانان در حال انجام است که تا پایان امسال ۳۳ واحد درسی به روی کانال نور المجتبی قرار می گیرد.

میرباقری مدیر موسسه نورالمجتبی با بیان اینکه این موسسه با هدف ترویج مباحث قرآنی دینی و اخلاقی تشکیل شد اظهار داشت: ما با تدریس 33 واحد درسی به صورت مجازی و الکترونیکی فعالیت خود را آغاز کردیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت علمی آموزشی در عرصه تدبر  در قرآن برای همه اقشار جامعه صورت می‌گیرد و دوره تربیت مربی در مشهد برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: امسال 33 واحد درسی در کانال موسسه نورالمجتبی قرار گرفته است. برای هر درس علاوه بر صوت کلاس به صورت مکتوب هم مطالب درسی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

میر باقری از تدریس سرفصل های آموزشی به سایر زبان ها خبر داد و گفت: تاکنون این مطالب به زبان انگلیسی هم ترجمه شده و سعی داریم به سایر زبان ها هم ترجمه شود. همچنین گام بعدی تربیت مربی است که فعالیتهایی هم در این زمینه صورت دادیم که امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

مسعود وکیل استاد قرآن در ادامه با اشاره به اینکه قرائت بدون درک معنا منطقی نیست اظهار کرد: آموزش درک معنا باید به صورت مستقیم از خود قرآن باشد. در مجامع علمی تصور این بود که اگر اموزش درک معنا را از خود قرآن اغاز کنیم بهتر به نتیجه میرسیم اما متاسفانه در حوزه اموزش تدبر و دک معنا در بخش علمی فعالیت قابل توجهی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات اولیه توسط موسسه نورالمجتبی صورت گرفت که آموزشی برای تدبر و درک معنا انجام شد گفت: 16 درس تدوین و تدریس شده و فیلم آموزشی اماده ارائه است. در هر درس یک قطعه ای از آیات قران خوانده شده و به روش درک معنا آموزش داده می‌شود.همچنین یک کارگاه ترجمه و تدبر داریم که در آن نکات پرکاربرد در فهم قرآن ارائه شده که هر کدام متناسب با آیات درس است.

وکیل با بیان اینکه یکی از کلیدهای تدبر در قرآن تفکر در کشف ارتباط آیات قرآن کریم است خاطر نشان کرد: در کارگاه تدبر در قرآن حدود 15 کلید تدبر مورد اموزش قرار گرفته و ارتباط هر کدام از آیات برای افراد القا می‌شود تا مخاطبان بتوانند به خوبی از این مطالب بهره ببرند

گفتنی است اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این آزمون نیز اردیبهشت ماه همزمان با نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برپا خواهد شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com