کد خبر ۵۰۴۷۴ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۰

استاندار قم: روز 16 آذر مبین نقش آفرینی موثرجامعه دانشگاهی برای تداوم نظام است

قم - ایرنا - استاندار قم در پیامی به مناسبت روز دانشجو گفت: روز 16 اذر مبین حضور روشنگرانه و مشارکت تعیین کننده جامعه آگاه و متعهد دانشگاهی کشور در عرصه مبارزات ضد استکباری و نقش آفرینی موثر این قشر بیدار در پیروزی نهضت اسلامی و بقا و تداوم حیات پر برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

در پیام سید مهدی صادقی که نسخه ای از آن روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: 16 آذر، تداعی گر حماسه آفرینی سه شهید دانشجوی متدین و انقلابی است که یاد و خاطره ایثار، جانفشانی و دلاورمردی های آنان در تاریخ این سرزمین به عنوان نماد استکبارستیزی، آرمان خواهی، عدالت جویی و آزادی طلبی ملت بزرگ ایران، ثبت و جاودانه مانده است.
در این پیام اضافه شده است: یادآور روز بزرگی است که جمعی از دانشجویان مبارز و عدالت خواه آن روزهای کشور، سکوت و نظاره گر بودن در برابر ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی و غارت و چپاول سرمایه ها و منابع ملی به دست سرسپردگان را برنتابیده و با عزم و اعتقاد راسخ و روحیه جهادی در برابر ظلم و بیداد رژیم پهلوی، ایستادگی کرده و پایه گذار جنبشی عظیم، تاثیرگذار و سرنوشت ساز در حیات انقلاب اسلامی شدند.
پیام حاکی است: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش موثر دانشجو و دانشگاهیان در تحولات و پیشرفت های کشور اغلب یک نقش ویژه و برجسته بوده و این 2 عنصر حیاتی به عنوان سرمایه های ارزشمند نظام در عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی، گام های ارزنده ای را در مسیر توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور و رشد و بالندگی علمی جامعه برداشته است.
استاندار قم در این پیام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام انقلاب اسلامی به ویژه شهدای پرافتخار عرصه علم و دانش و نیز تبریک میلاد با سعادت رسول مهر و عطوفت حضرت محمد مصطفی(ص) و فرخنده ولادت سلاله پاک و گرامی آن وجود بزرگوار، حضرت امام جعفر صادق(ع)، فرارسیدن 16 آذر «روز دانشجو» را به همه دانشجویان و دانشگاهیان فرهیخته استان قم تبریک عرض نموده، توفیقات همگی این عزیزان را در راه علم جویی و اعتلای ایران اسلامی از درگاه ایزد منان مسالت کرده است.
در روز 16 آذر 1332 در پی یورش نیروهای امنیتی و گارد رژیم ستمشاهی به دانشکده فنی دانشگاه تهران و درگیری میان آنان و دانشجویان، سه دانشجوی این دانشگاه به نام‌های آذر شریعت‌رضوی، مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی شهید و گروه دیگری مجروح و بازداشت شدند.
روز 16 آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت شده است.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com