کد خبر ۵۰۴۸۴ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۷
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم:

کاهش 29.9 درصدی حوادث رانندگی در جاده های قم

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم از کاهش ۲۹.۹ درصدی حوادث رانندگی در جاده‌های قم طی هفت ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛جمالی،مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: پیرو ارسال گزارش‌های آماری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای،مأخوذه از سازمان پزشکی قانونی،طی هفت ماهه نخست سال جاری، استان قم شاهد کاهش ۲۹.۹ درصدی حوادث رانندگی درمحورهای جاده‌ای بوده است

وی با بیان اینکه طی هفت ماهه نخست سال ۹۶ استان قم حائز رتبه ی دوم کاهش حوادث جاده‌ای منجر به فوت و جرح شد، گفت: طی همین مدت استان البرز با ۳۳.۱ درصد کاهش حائز رتبه نخست و استان زنجان با ۲۴.۳ درصد کاهش حوادث جاده‌ای منجر به فوت و جرح در رتبه سوم کشوری قرار گرفت.

مسئول راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم همچنین بیشترین میزان افزایش حوادث جاده‌ای منجر به فوت و جرح را بر اساس نمودارهای ارسالی سازمان متبوع، متعلق به استان‌های گلستان با ۴۵ درصد افزایش، استان کرمان با ۴۱.۲ درصد افزایش و استان یزد با ۴۰.۵ درصد افزایش دانست و گفت: کاهش و به حداقل رسانیدن حوادث جاده‌ای منوط به اقدام هماهنگ و به روز دستگاه‌های ذی مدخل، افزایش سطح آگاهی و مهارت رانندگان، تجهیز خودروهای تولیدی به ملزومات ایمنی و... است.

وی افزود: با عنایت به تلاش‌های گسترده و سعی مجدانه تمامی عوامل تأثیرگذار، استان قم طی شش ماهه نخست سال ۹۶ نیز حائز رتبه نخست کشوری در امر کاهش حوادث جاده‌ای منجر به فوت و جرح بوده است.

جمالی در ادامه به اهم اقداماتی پرداخت که طی سال گذشته در راستای ارتقای ایمنی محورهای جاده‌ای استان قم، توسط این اداره کل انجام شده و اظهار داشت: افزایش دوربین‌های نظارتی، کنترلی جاده‌ای، نصب سامانه توزین در حال حرکت، اجرای ده‌ها طرح عمرانی شامل بهسازی راه‌ها، اجرای سیستم روشنایی، احیا و اجرا خطوط و نقوش جاده‌ای و ... بخشی از اقدامات انجام گرفته توسط این اداره کل است.

وی در خصوص دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه آموزشی و ارتقای فرهنگی رفتار ترافیکی نیز گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی رانندگان ناوگان عمومی حمل کالا و مسافر، افزایش شیفت‌های گشت و کنترل بر عملکرد ترافیکی رانندگان و تجهیزات ایمنی ناوگان عمومی، اجرای طرح دروازه‌ای اسناد حمل‌ونقل بار، اجرای طرح‌های ارتقا ایمنی راکبین موتورسیکلت، وانت بارها و ادوات کشاورزی، اجرای طرح ارتقا ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها و ...در زمره اقداماتی است که در قالب فعالیت‌های آموزشی نظارتی این اداره کل در سطح راه‌ها و پایانه‌های مسافربری استان اعمال شده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com