کد خبر ۵۰۴۸۹ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۲

دیدار وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان با استاندار قم/ تاکید طرفین برای افزایش اتحاد دو کشور ایران و افغانستان

وزیر ارشاد ، حج و اوقاف افغانستان با استاندار قم دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم سید مهدی صادقی استاندار قم امروز در دیدار فیض محمد عثمانی وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان طی سخنانی همکاری دو کشور ایران و افغانستان را بر اساس دوستی و احترام متقابل عنوان کرد و گفت: کشورهای منطقه خصوصا مسلمین بایستی به اصل اتحاد تکیه نموده و در برابر هرگونه تهاجم غیراصیل داخلی و خارجی متحد باشند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به توجه ایران به امنیت سایر کشورهای مسلمان خصوصا همسایگان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به درخواست کمک از سوی کشورهایی که مورد تخاصم واقع شده اند پاسخ مثبت داده است.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور نزدیک به 200 هزار نفری اتباع کشور افغانستان در استان قم افزود: مسئولان استان همواره تلاش می کنند تا مهاجرین، همچون شهروندان ایرانی از امکانات کشور بهره مند شوند.

صادقی تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر برخورداری همه ی اتباع خارجی از نعمت تحصیل را مورد توجه قرار داد و گفت: حتی فرزندان اتباع خارجی که به صورت غیرمجاز به کشور وارد شده اند نیز از این موهبت بهره مند می شوند.

فیض محمد عثمانی وزیر ارشاد ، حج و اوقاف افغانستان نیز در این دیدار با بیان اینکه افغانستان امن به نفع منطقه است گفت: ‌عدم ثبات در یک کشور موجب ناامنی در کشورهای همسایه می شود.

وزیر ارشاد ، حج و اوقاف افغانستان با بیان اینکه کشور ایران طی 4 دهه ی گذشته مهمان نوازی بسیار خوبی از اتباع افغانستان داشته است افزود: جمهوری اسلامی ایران برای کشور افغانستان سبب خیر بوده است.

فیض محمد عثمانی خاطرنشان کرد: به برکت این مهاجرت ها و استفاده از موهبت آموزش عالی ایران، صفحه ی جدید علمی فرهنگی و تمدنی در کشور افغانستان باز شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مهاجرت ها از روی اجبار و به منظور استفاده از نعمت آموزش و پرورش ایران است تصریح کرد: آموزش عالی ایران در منطقه از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com