کد خبر ۵۰۴۹۰ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۷
آیت‌الله نوری‌همدانی:

شکستی دیگر در انتظار صهیونیست‌هاست/ بانک‌ها رباخوار هستند

یکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به مطرح شدن اعلام قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی گفت: نمی‌گذاریم چنین امری شکل بگیرد و در این بخش نیز رژیم صهیونیستی شکست می‌خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه مسئله امر به معروف و نهی از منکر یکی از موضوعات بسیار مهم است، اظهار کرد: خداوند در قرآن بیان کرده که برای پایه‌گذاری امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنید و سعی بر تقوا در دنیا داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: همه افراد باید به ریسمان پروردگار تمسک داشته باشند، بنابراین کسانی باید در زمینه امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به مسئله جهاد گفت: اگر ایجاد و احیای معروف‌ها و قلع و قمع منکرها به جهاد احتیاج داشته باشد؛ باید افراد در میدان گام بگذارند تا امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد، البته نخستین اقدام در این زمینه شناخت معروف‌ها و منکرها است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام به مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی توجه دارد و فعالیت‌های استکبار، صهیونیست‌ها و کسانی که نوکر آنها هستند منکر است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه تمام واجبات در پرتو آماده‌سازی مردم است، گفت: مردم مخاطب قرآن هستند؛ امام خمینی (ره) استبداد را قلع و قمع کردند و اکنون مردم‌سالاری در حکومت و نظام حاکم است.

وی عنوان کرد: امنیت در سایه امر به معروف و نهی از منکر است، بنابراین امنیت، سیاست، اقتصاد و فرهنگ از این فریضه عظیم شروع می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از موضوعات فقهی است که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر باید شناخت وجود داشته باشد و از کتاب و سنت معروف‌‌ها و منکرها را به دست آوریم.

وی عنوان کرد: مسلمان زنده کسی است که منکر را بشناسد و نسبت به آن بی‌تفاوت نباشد، بنابراین کسانی که در راه امر به معروف و نهی از منکر گام برمی‌دارند باید مجهز شوند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه نمونه‌ای از منکرها این است که استکبار می‌خواهد قدس را به رژیم صهیونیستی دهد، گفت: مکه، مدینه، مسجد‌النبی، کعبه و قدس برای مسلمانان است، بنابراین باید نسبت به آن حساس باشند، نباید در برابر چنین اقدامی تماشاگر باشیم بلکه همه مردم وظیفه دارند در برابر منکر پر و بال دادن به صهیونیست‌ها در زمینه قدس حساس باشند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و لبنان التهاب ایجاد کرد و شکست خورد، خاطرنشان کرد: مردم وظیفه‌شناس از کشورهای مختلف حساسیت و حرکت نشان دادند و معتقدیم این گام دیگری برای سقوط رژیم صهیونیستی است.

این مرجع تقلید عنوان کرد: باید همه در برابر رژیم آل سعود، استکبار و آمریکا حرکت کنند و نمی‌گذاریم چنین امری شکل بگیرد در این بخش نیز رژیم صهیونیستی شکست می‌خورد؛ این چهارمین شکست است تا سرانجام این رژیم و غده سرطانی قلع و قمع شود.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل وزارتخانه‌ای به نام امر به معروف و نهی از منکر گفت: این وزارت باید با منکرها در رده‌های مختلف مقابله کند و هر کس مرتکب منکر است پاسخگو باشد. بارها بیان شده دیرکرد ربا و حرام است و ربا از گناهان کبیره محسوب می‌شود ولی بانک‌ها ربا دریافت می‌کنند و به این امر گوش نمی‌دهند.

آیت‌الله نوری‌همدانی مبارزه با بدحجابی را ضروری دانست و تأکید کرد: باید برای احیای معروف‌ها و از بین بردن منکرها قیام شود و بدانید در نظام اسلامی زندگی می‌کنید و باید تمام معروف‌ها عملی و منکرها ریشه‌کن شود.

 وی عنوان کرد: در بسیاری از روستاها مسجد و خانه عالم احداث شده ولی عالم ندارند در حالی که عالم باید در روستاها حضور باشد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: انقلاب در نتیجه با هم بودن به پیروزی رسید، بنابراین باید یک فکر و اراده در مملکت حاکم باشد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com