کد خبر ۵۰۵۲۲ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۳

جلوه هایی از نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم

قم – ایرنا – نماز جمعه این هفته قم با جلوه هایی خاصی همچون دعوت امام جمعه از مردم و نمازگزاران قمی برای کمک به ساخت شهرک مسکونی معصومیه در مناطق زلزله زده کرمانشاه و اعتراض شدید نمازگزاران نسبت به اقدام اخیر ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس گفت: فصل زمستان شرایط سختی را برای زلزله زدگان منطقه کرمانشاه به وجود آورده است و در همین رابطه شماری از نهادهای کمک رسان استان قم با همکاری خیران می خواهند در منطقه شهرکی به نام معصومیه ایجاد کنند؛ در همین جا از همه مومنان می خواهم برای ایجاد این شهرک و کمک به آسیب دیدگان تلاش کنند.
** آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم گفت: وحدت تنها یک شعار سیاسی و استراتژیک نیست بلکه حقیقتی است که سرنوشت جامعه و نجات امت اسلامی از آتش جنگ و خون ریزی به آن وابسته است.
** علیرضا باباخان یکی از پژوهشگران نمونه استان قم نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم گفت: دانشجویان و افراد حاضر در جنبش های دانشجویی مانند ملاقات هایی که با رهبر معظم انقلاب دارند، با مراجع تقلید و علمای برجسته نیز دیدار کنند تا از اندیشه عالمان ربانی نیز بهره مند گردند.
** در نماز جمعه این هفته قم سید احمد شمس مجری برنامه به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) به مدیحه سرایی و ذکر فضایل خاندان رسالت پرداخت.
** نمازگزاران حاضر در مصلای قدس امروز در واکنش به اقدام ترامپ در تعیین شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیست و انتقال سفارت آمریکا به آن شهر، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر ترامپ سر دادند، همچنین نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه در راهپیمایی محکومیت این اقدام خصمانه استکبار جهانی شرکت کردند.
** حضور پرشور جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس در مصلای قدس برشکوه این مراسم افزوده بود، به نحوی که سید جواد هاشمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم که از جمله جانبازان سرافزار میهن است از نخستین دقایق آغاز مراسم نماز جمعه در مصلای قدس حضور داشت.
** بیان احکام دینی توسط کارشناسان برجسته، ارائه خدمات مشاوره ای به صورت مجزا برای خواهران و برادران، اجرای برنامه های مناسب کودکان و نوجوانان در آدینه مهد و برپایی غرفه های کتابخوانی و عرضه کتاب از جمله جلوه های آیین نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم بود.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com