کد خبر ۵۰۵۲۳ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۳
آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر مقابله با توطئه استکبار:

امت اسلام باید به پاخاسته و سکوت خود را بشکند/ آتش این توطئه دامن آ‌مریکا و رژیم صهیونیستی را می گیرد

امام جمعه قم با تأکید بر این که مسلمانان باید به پا خاسته و سکوت را بشکنند، گفت: کشورهای اسلامی باید سفرای آمریکا را احضار و توبیخ کرده و این حرکت خصمانه را محکوم کنند ؛ به فرموده رهبر معظم انقلاب فلسطین و بیت المقدس آزاد خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به مصادیق منکر و معروف، مقابله با سلطه استکبار را بزرگترین معروف و سلطه پذیری را بزرگترین منکر دانست.

وی افزود: بی تفاوتی دربرابر توسعه طلبی دشمنان از منکرات بوده و سلطه پذیری به شمار می رود، همچنین ایجاد اختلاف در امت اسلامی، ایجاد زمینه برای نفوذ دشمنان و وادادگی در برابر دشمن از منکرات مهم است که باید با آن ها مقابله شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در خطبه دوم با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: این شورا عالی ترین و تأثیرگذاری ترین نهاد در عرصه سیاستگذاری فرهنگی و علمی کشور است که تلاش ها و فعالیت های خوبی از سوی آن صورت گرفته است.
وی ادامه داد: اما آنچه که صورت گرفته همه انتظارات را برآورده نکرده چرا که انتظار رهبری  فرهیختگان و نخبگان جامعه فراتر از آن است، فلسفه وجودی شورای عالی انقلاب فرهنگی فهم، تبیین، تثبیت و ارتقای فرهنگ انقلابی کشور است اما تا اتفاقی که باید صورت گیرد فاصله فراوان است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که تولید علم، سبک زندگی اسلامی، آموزش و پژوهش، مهندسی فرهنگی و ساماندهی آن ها از مسائل مهم سپرده شده به شورای انقلاب فرهنگی است، ابرازداشت: لازم است این شورا نسبت به مأموریت های خود بیش از گذشته سرمایه گذاری کند، متأسفانه شورا قبل از این که به تحول فرهنگی در کشور متکی باشد، متأثر از فضای بیرونی است و این فضا در برنامه ریزی های شورا تأثیرگذار است، البته قدر شناس هستیم اما مطالبات رهبری باید اجرایی شده و در ارتقای کمی و کیفی برنامه ها فعالیت های بهتری صورت گیرد.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در تهران عنوان کرد: مهمانان بزرگی از سراسر دنیا به این کنفرانس دعوت شده بودند و هرساله این برنامه مهم در کشور اجرا می شود، وحدت و اتحاد بین مسلمین از مسائل جدی به شمار می رود اما امروز متأسفانه به دلیل خودباختگی برخی از سران کشورهای اسلامی در عمل به جای وحدت، تفرقه مشاهده می شود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: دفاع از کیان اسلام در برابر استکبار، ضرورت تقویت عزت و کرامت امت اسلامی و پیشرفت اسلام  اهمیت وحدت را نشان می دهد و این موارد در گرو وحدت مسلمین خواهد بود.

وی اضافه کرد: بی کفایتی ها و وابستگی ها حرکت پرشتاب اسلام را دچار کندی کرده است، دنیای اسلام دارای ظرفیت عظیمی از جنبه های گوناگون است که باید از آن استفاده شود، دشمنان ظرفیت و توانمندی امت اسلام را بیش از مسلمانان شناخته اند از این رو درصدد ایجاد تفرقه و جدایی در اسلام هستند تا از سرمایه ها به نفع خود استفاده کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران پرچمدار وحدت اسلامی است، گفت:  ایران همواره مدافع کشورهای اسلامی بوده و هست و کارنامه کشور در دفاع از امت اسلام برای دوست و دشمن آشکار است، رهبر معظم انقلاب پرچم وحدت را برافراشته نگه داشته اند، با همت جبهه مقاومت و حمایت ایران اسلامی دست تروریست ها از کشورهای اسلامی کوتاه شد، البته دشمن دست از توطئه بر نمی دارد.

وی با محکوم کردن توطئه جدید استکبار جهانی دراعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی افزود: حمایت پشت پرده برخی از سران کشورهای اسلامی و سازش با رژیم صهیونیستی، به رییس جمهور آمریکا جرأت داد تا قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام و سفارت این کشور را به قدس منتقل کند؛ امت اسلام از خیانت مدعیان مسلمانی آسیب می بیند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که مسلمانان باید به پا خاسته و سکوت را بشکنند، اظهار داشت: کشورهای اسلامی باید سفرای آمریکا را احضار و توبیخ کرده و این حرکت خصمانه را محکوم کنند؛ به تعبیر برخی نویسندگان و سیاستمداران، ترامپ آتشی روشن کرده که در گام اول خود آمریکا و رژیم صهیونیستی در آن خواهند سوخت؛ به فرموده رهبر معظم انقلاب فلسطین و بیت المقدس آزاد خواهد شد.

وی با اشاره به تحولات یمن ادامه داد: امارت و عربستان یکی از هم پیمانان انصارالله به نام علی عبدالله صالح را به عنوان عامل فتنه خود در یمن انتخاب کرده بودند و با وعده های بسیار بنا داشتند که در یمن شورش به راه انداخته و انصار الله را خلع سلاح کنند، این افراد مدتی شورش کردند اما در زمان کوتاهی فتنه سرکوب و عامل فتنه سعودی ها کشته شد، روزی که علی عبد الله صالح در کنار انصار الله قرار گرفت به دلیل برخی مصالح بود اما امروز که این جرثومه فساد از بین رفت انقلاب یمن خالص تر شد و امیدواریم گام های نهایی برای پیروزی برداشته شود.

امام جمعه قم با اشاره به مشکلات زلزله زدگان کرمانشاه ابراز داشت: زلزله زدگان شرایط خوبی ندارند و فصل سرما فرا رسیده است از این رو مسؤولان و مردم باید با تمام توان خود در کمک به مردم آسیب دیده تلاش کنند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس نماز  در قم عنوان کرد: عنوان این اجلاس نماز و فضای مجازی است، در عین حالی که فضای مجازی می تواند تهدید باشد اما می توان از آن به عنوان فرصت استفاده کرد و محتواهای مناسب را در این فضا ترویج و تبلیغ کرد، باید از امکانات استفاده کنیم و اطلاعات دینی را به نسل جوان برسانیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com