کد خبر ۵۰۵۲۴ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۷
مدیر آکادمی صادرات ایران:

برای شناساندن فرش دستبافت قم باید محتوا سازی کرد

محمد مهدی ربانی مدیر آکادمی صادرات ایران گفت: برای اینکه فرش دستبافت قم و ایران را به عنوان یک محصول فاخر به دنیا بشناسانیم می بایست در گام اول محتوا سازی کرده و تاریخچه و مراحل تولید فرش دستبافت را در ابعاد گسترده به جهان بشناسانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمد مهدی ربانی ظهر پنجشنبه در چهارمین همایش گره طلایی استاد رشتی زاده که در تالار  مرکزی شهر برگزار شد درسخنانی اظهار داشت: امروز در کسب و کارهای موفق دنیا ، ۷۰ درصد انرژی و زمان ، صرف بازاریابی ،برندسازی و فروش کالاها می شود و ۳۰ درصد تمرکز را بر روی تولید کالا می گذارند.

مدیر آکادمی صادرات ایران،  با بیان اینکه باید تلاش کرد تا عرصه فرش دستبافت قم و کشور مختل نشود افزود: امروزه همه چیز در عرصه دیجیتال تعریف می شود و مشتریان و بازار در فضای اینترنت بیشتر حضور دارند که اگر به این ظرفیت توجه نداشته باشیم شاهد از دست دادن فضای رقابتی فرش خواهیم بود.

ربانی گفت: تولید کنندگان فرش دستبافت ما امروز می بایست در رسانه های اجتماعی جهان حضور داشته باشند و باید تلاش کرد تا فرش را هر بیشتر به مخاطبان جهانی شناساند.

این استاد دانشگاه افزود: روزگاری فرش به عنوان یک کالایی اساسی برای زندگی خریداری می شد اما امروز شاهد تغییراتی هستیم و بخشی از جامعه فرش را به عنوان یک هنر فاخر می شناسند و از این دید به آن نگاه می کنند.

این استاد دانشگاه  در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در عرصه برندسازی یک کالا ، باید ویژه گی های مختلفی را در نظر گرفت بیان داشت: داشتن ارزش اقتصادی، استفاده از دست برای تولید کالا، داشتن قابلیت کاربردی ، داشتن کیفیت مناسب و مطلوب از  جمله ویژه هایی است که یک کالا می تواند ارزشمند باشد که همه این ویژگی ها در فرش دستبافت وجود دارد.

 

وی عنوان کرد: باید برای بازار فرش دستبافت ایرانی در جهان آسیب شناسی کرد، به عنوان نمونه فرش ایرانی با دکوراسیون داخلی برخی از کشورها تطابق ندارد و همین موجب می شود تا بازار را از دست بدهیم.

وی گفت: برای اینکه فرش دستبافت قم و ایران را به عنوان یک محصول فاخر به دنیا بشناسانیم می بایست در گام اول محتوا سازی کرده و تاریخچه و مراحل تولید فرش دستبافت را در ابعاد گسترده به جهان بشناسانیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com