کد خبر ۵۰۵۲۷ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۳
فرمانده انتظامي استان قم :

اخلاق، نجات بخش انسانيت است

سردار کاظم مجتبايي با بيان اين که رافت و رحمت به خوبي در زندگی نبی مکرم اسلام(ص) خودنمایی مي کند، گفت: وقتي عده اي در دنيا اسلام را خشن جلوه داده و افراد را به انحراف می کشانند، تنها با اخلاق مي توان انسان ها را نجات داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سردار کاظم مجتبايي در جمع بازنشستگان فرماندهي انتظامي استان قم، ضمن تبریک میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع)، اظهارداشت: نبی مکرم اسلام(ص) ویژگی های زیادی داشتند اما مکارم اخلاقی در زندگی با عظمت ایشان بیش از ساير ويژگي ها و خصايص ديگر خود را نشان می دهد تا جايي که پروردگار عالم دليل رسالت را ترويج، انتشار و تکمیل مکارم اخلاق ذکر می کند.

وي دين اسلام را مبتنی بر اخلاق دانسته و با بيان اين که مبناي زندگي بازنشستگان نيز برگرفته از گوهر اخلاق است، تاکيدکرد: اخلاق باید همواره در مسیر و رفتار همه مسلمانان مومن و دین باور حاکميت داشته باشد.

فرمانده انتظامي استان قم با اشاره به اين که اخلاق نجات بخش انسانيت است، گفت:با مرور زندگي پيامبر(ص) در مي يابيم رافت و رحمت به خوبي در زندگی ایشان خودنمایی مي کند و در زندگی امامان شیعه نيز این امر مهم حس می شود.

سردار مجتبايي با تاکيد بر اين که هيچ گاه نبايد در ارشاد افراد اخلاقيات را فراموش کرد، تصريح کرد: با روحیه اخلاقی، دشمنان اسلام به اسلام گرايش پيدا کرده و در مسیر آن قرار می گیرند.

وي با بيان اين که در زندگی نبی مکرم اسلام(ص) گوهر اخلاقی موج می زد و وظيفه ما نهادينه کردن اخلاق محمدي (ص) است، گفت: وقتي عده اي در دنيا اسلام را خشن جلوه داده و افراد را به انحراف می کشانند، تنها با اخلاق مي توان انسان ها را نجات داد.

فرمانده انتظامي استان قم با اشاره به اين که پيامبر اکرم(ص) توانست اخلاق دینی را در سرزميني که بويي از اخلاق نبود گسترش دهد، تاکيد کرد: بايد ویژگی های اخلاقي رسول مکرم اسلام(ص) را در بين اعضاي خانواده، جامعه و همکاران گسترش داد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com