کد خبر ۵۰۵۲۸ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۵
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

جاده پردیسان- کهک چهار خطه می شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی استان قم طرح تعریض محور پردیسان- کهک توسط وزارت راه و شهرسازی در لایحه بودجه سال 1397 قرار گرفت ، میزان اعتبار مورد نیاز طرح بیش از 250 میلیارد ریال برآورده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری اظهار داشت: دو خطه بودن مسیر رفت و برگشت محور پردیسان تا روستای ورجان، عرض کم جاده، نداشتن شانه و عبور و مرور بیش از حد وسایل نقلیه سبک و سنگین به ویژه در روزهای تعطیل و پایانی هفته در این جاده 15 کیلومتری موجب افزایش آمار تصادفات جرحی و فوتی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: در راستای افزایش ایمنی، کاهش تصادفات و تسهیل در عبور و مرور، اجرای عملیات بهسازی این محور در دستور کار قرار گرفته که تعریض و افزایش پهنای جاده و چهار خطه کردن این محور بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان است.

صبوری گفت: میزان اعتبار مورد نیاز برای تعریض و چهار خطه کردن محور پردیسان- کهک، توسط مشاور طرح بیش از 250 میلیارد ریال برآورده شده است.

وی ضمن اشاره به وظایف سازمانی خاطر نشان ساخت: طبق قانون، ساخت و توسعه راه ها و جاده ها بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است ولی نگه داری، لکه گیری، خط کشی، حریم و پوشش نقاط حادثه خیز بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای می باشد که بر این اساس این پروژه جزء وظایف ذاتی این اداره کل تعریف می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان ضمن اظهار امیدواری تصویب طرح تعریض محور پردیسان- کهک در لایحه بودجه 1397 گفت: انشاالله با تصویب و قرارگیری پروژه در بودجه سال 1397 و تخصیص اعتبارات مورد نیاز، پروژه تعریض وچهار خطه شدن محور پردیسان- کهک که نقش بسزایی در تسهیل در عبور و مرور هم استانی ها و مسافرین دارد، عملیاتی شود.مآمآهسیبه

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com