کد خبر ۵۰۵۸۷ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
معاون فرهنگی و هنری حرم حضرت معصومه(س):

250 هزار جلد کتاب در کتابخانه آستان حضرت معصومه(س) موجود است

قم- ایرنا- معاون فرهنگی و هنری حرم حضرت معصومه(س) گفت: کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) از کتابخانه های بزرگ کشور و دارای 250 هزار جلد کتاب، نرم افزار و نشریات است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل محمدی کرمانشاهی روز شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این کتابخانه با 12 هزار متر زیربنا، در چهار طبقه احداث شده و دارای 6 تالار قفسه باز و بخش مرمت و صحافی کتاب و سه بخش برادران، خواهران و کتابخانه امانی است.
وی اضافه کرد: این کتابخانه مجموعه های ارزشمند از جمله گنجینه قرآن های چاپی، کتاب های خطی، کتاب های نفیس، مجموعه کتاب های خارجی، هدایای تولیت، منابع ویژه و کتاب های چاپی، سنگی و سربی را دارا می باشد.
وی با بیان این که کتابخانه آستان از نظر خدمات دهی رتبه نخست را در استان داراست، گفت: روزانه به طور میانگین یک هزار تن از استان قم، سراسر کشور و حتی خارج از کشور به این کتابخانه مراجعه می کنند.
محمدی کرمانشاهی با اشاره به این که ظرفیت کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) بین 900 هزار تا یک میلیون نسخه برآورد شده، افزود: در این کتابخانه این امکان وجود دارد تا از کتاب های کمیاب و نایاب که در کتابخانه آستان حضرت معصومه(س) وجود دارد، تصویربرداری شود و در اختیار محققان قرار گیرد.
وی با اشاره به ارائه خدمات از هشت صبح تا 23 در کتابخانه، ادامه داد: ظرفیت مطالعه همزمان در این کتابخانه 800 صندلی است، اما امکان افزایش آن تا یک هزار صندلی وجود دارد.
وی افزود: این کتابخانه دارای بخش مطبوعات از زمان قاجار تاکنون است و از این نظر قدیمی ترین مجموعه منابع را در کل استان دارا می باشد
سنگ بنای کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) در سال 1331 با اهداء 500 نسخه کتاب از سوی مرحوم سیدابوالفضل تولیت گذاشته شد و در حال حاضر بخشی از این کتابخانه متشکل از مجموعه کتابخانه های شخصی است که در طول 65 سال از گذشت تاسیس آن به این کتابخانه آستان اهدا شده است.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com