کد خبر ۵۰۶۰۳ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۱
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

9 اتحادیه جدید دانشجویی به‌زودی جواز تأسیس می‌گیرند

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تاکنون 36 اتحادیه در قالب انجمن‌های علمی در دانشگاه‌های کشور تأسیس‌شده و 9 اتحادیه جدید در هفته‌های آینده تأسیس می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، فضل‌الله ایرجی کجوری در اختتامیه جشنواره ملی مکران که در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره حرکت که سال جاری در دانشگاه قم برگزار شد امری پسندیده و در خدمت نیازهای جامعه بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای دانشگاه قم در مباحث علمی و فناوری افزود: نشست بعدی و فصلی انجمن علمی‌های کشور با توجه به ظرفیت بالای قم می‌تواند در دانشگاه قم برگزار شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان ضرورت افزایش همکاری‌های بین دانشگاه و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در کنار برگزاری جشنواره حرکت باید نشست‌های مشترکی نیز بین دانشگاه با نیروی دریایی برگزار شده تا مباحث و نیازهای نیروی دریایی ارتش پیوند بیشتری با دانشگاه به خود گیرد.

ایرجی کجوری تصریح کرد: تاکنون 36 اتحادیه در قالب انجمن‌های علمی در دانشگاه‌های کشور تأسیس‌شده و 9 اتحادیه جدید نیز در هفته‌های آینده تأسیس می‌شود که این اتحادیه‌ها نیز می‌توانند در جشنواره مکران ظرفیت‌های بالای خود را در اختیار توسعه و پیشرفت توان دریایی کشور قرار دهند.

وی ادامه داد: حمایت از فعالیت‌های علمی، هنری و اجتماعی دانشجویان همواره باید در دانشگاه‌ها ادامه داشته باشد همچنین دانشگاه و دانشجو علاوه بر مسئولیت علمی یک مسئولیت اجتماعی نیز دارد که ممکن است  زمانی نمود سیاسی مانند 16 آذر داشته باشد اما حوزه فعالیت‌های اجتماعی دانشگاه در زمینهٔ فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی همواره تقویت شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اهمیت رونق مسیر تجاری سواحل مکران عنوان کرد: درآمد حاصل از نقل و انتقالات حاصل از تکمیل مسیر تجاری سواحل مکران برابر با درآمدهای یک‌ساله فروش نفت خواهد بود درحالی‌که نفت پایان‌پذیر خواهد بود اما این مسیر تجاری همواره می‌ماند.

وی تصریح کرد: مردم سواحل مکران عموماً با مشکلات مالی و فقر روبه‌رو هستند که اگر اشتغال‌زایی و کارآفرینی‌های خوبی در این منطقه شکل گیرد قطعاً سبب رونق این منطقه می‌شود که ایده‌های دانشجویان در این زمینه نیز می‌تواند بسیار ارزنده باشد.

ایرجی‌کجوری خاطرنشان کرد: دانشگاه علامه طباطبایی در چند شهر از سواحل مکران راهنمایی تحصیلی دانشجویان را برعهده‌گرفته که آمار قبولی آن‌ها در دانشگاه سراسری نیز چندین برابر بیشتر شده و نشان از اهمیت ورود دانشجویان به مباحث اجتماعی است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com