کد خبر ۵۰۶۱۳ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۸

مکران دروازه توسعه کشور است

گروه اجتماعی: عضو شورای سیاستگذاری جشنواره مکران گنج بیکران این سواحل را دروازه توسعه کشور دانست.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، امیردریادار ایرانی پیش از ظهر امروز در جشنواره ملی مکران گنج بیکران در دانشگاه قم گفت: رهبر انقلاب اسلامی، در سال 86 در ماموریتی راهبردی گسترش نیروی دریایی در سطح آب های آزاد و گسترش به سواحل مکران را ابلاغ کردند و امیر سیاری نیز در این دوره با مدیریت جهادی در این حوزه گام های اساسی برداشتند.

وی افزود: بخش فرهنگسازی در دریا از اهمیت بسیاری برخوردار است که با تعاملی که با وزارت علوم و معاونت فرهنگی این وزارت خانه(دکتر ایرجی) انجام شد این امکان فراهم شد که ارتباط خوبی با اکثر دانشگاه های کشور ایجاد برقرار کنیم.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره بیان کرد: دریا و تئوری بازگشت به دریا از اولویت های ابلاغ رهبری و نیروی دریایی است که در این زمینه با دانشگاه های کشور تفاهم نامه هایی انجام شده است؛ امروزه خوشبختانه در سه حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ورود جدی صورت گرفته شده است.

وی افزود: امیدواریم که در حوزه آموزش و پژوهش فعالیت های خوبی با دانشگاه قم انجام شود زیرا دانشگاه قم ظرفیت خوبی در این زمینه به منصه ظهور رسانده است.

امیرایرانی بیان کرد: ایده پردازی از جمله مهمترین فعالیت های نیروی دریایی است که در دانشگاه علوم دریایی نوشهر مطرح شد؛ اولویت ما آن است که مجموعه علمی دانشگاهی را به مجموعه نیروی دریایی به عنوان یک نیروی تجهیزات محور آشنا کنیم و از ظرفیت های ملی کشور در شرایط فعلی بهترین استفاده را داشته باشیم تا در شرایط بحرانی هیچ نیازی به خارج از کشور نداشته باشیم.

وی گفت: امروزه ایران اسلامی، با یک فرماندهی مقتدر، بالاترین فناوری را با دستان جوانان خود می سازند و به نیروهای دفاعی تحویل بدهند؛ بالاترین فناوری در ناوشکن های چند منظوره و زیردریایی ها است که خوشبختانه این تجهیزات با دستان توانایی دانشمندان جوان این کشور تولید می شود.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره بیان کرد: سواحل مکران تنها به دست دانشجویان ما قابل ساخت و توسعه است؛ مکران دروازه توسعه کشور است زیرا می توانیم از این طریق با دنیا ارتباط کامل داشته باشیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com